måndag 21 juli 2008

WoW och Jag

World of Warcraft är en av mina favorit spel, och som är svårt att inte bli beroende av. Har spelat sen Januari, men har även provat på WoW för ett par år sen. Men då min bästa kompis började köra det förra året, blev jag också lite sugen på att börja köra det seriöst. Skaffade mig WoW för 99 kr, och åkte hem för att installera det. Men såklart ville det inte funka ordentligt, då det det var nåt fel på fjärde skivan. Åkte tillbaka till PC City för att byta det, men först ville personalen inte låta mig byta det, för att spelet var på Rea. Men tillsist fick jag ändå ett nytt exemplar och åkte hem igen. Jag höll mina tummar då jag stoppade in fjärde skivan och lät det köra. Och med ett lättad suck, såg jag hur det flöt på utan problem. Efter att det var kvar, började jag skapa min första karaktär, en female Night Elf warrior. Och sen Januari har jag kört WoW, och nu är min Night Elf lvl 62. Kunde dock ha varit lvl 70 för längesen, men har inet orkat köra med henne på ett tag, då min pojkvän inte heller har kunnat spela, sedan han började sommarjobba.
Dock spelar jag mycket med min annan main karaktär, en male Blood Elf hunter på lvl 36. Tack vare den nya patchen som kom förra veckan, kunde min blood elf få sin första rid mount redan vid lvl 30, innan skulle man vara lvl 40 för att kunna skaffa mount. Vilket är skönt, då man slipper att springa hela tiden.