tisdag 10 mars 2009

10 Mars



Igår var jag och Micke på promenad i skogen, kändes bra eftersom jag hade känt mig oerhört trött den dagen, och lite frisk luft och solsken var bra för mig.

Den enorma sjön hade frusit till is, och vi har sett mycket folk som har gått långt ut på isen, men vi skulle inte rekomendera det, nu när det är plusgrader. Dock testade vi att gå ut lite vid en å, och isen verkade vara rätt tjock, men skulle ändå inte rekomendera att gå helt ut på mitten av sjön.





Det visade sig att vara rätt säkert just här, så vi stannade kvar en stund och lekte lite där.


(Vi gillar denna bilden för att Micke ser så inklippt ut i bilden, lol)

Vädret var så fint, och solen värmde otroligt mycket (när den väl var framme).





Vi kom hit till minnesplatsen för avlidna djur... Ett vackert dock sorgset ställe.


(Ignorera det respektlösa klottret på skylten)



:(

Vi fortsatte sedan iväg mot bilen för att åka hem, efter att ha vandrat i skogen i ett bra tag, vilket kändes väldigt skönt :)


Kan det där vara den extremt sällsynta "Homo Mikkus" som sägs vandra runt i Smålands skogar??


Nää det är bara min pojkvän, den felande länken ;)