söndag 22 mars 2009

Marley & Me

Idag såg jag och Micke på filmen Marley & Me efter att ha läst på Moviezine lite om den. Från första början trodde jag att filmen handlade om något helt annat... Men det visade sig att jag hade fel. Och jag måste säga att jag blev rätt positivt överraskad av filmen. Den var en söt film, men ändå inte för sötsliskig, vilket är bra, för Jennifer Aniston och Owen Wilson var med i filmen, men jag måste säga att dem gjorde rätt bra ifrån sig (är inte så störtförjust i någon av dem) och att dem som tur inte förstörde filmen. Dock, som tur var det mest hunden Marley som stjäl rampljuset :)
Även om slutet inte förvånade mig så mycket, så var det ändå en väldigt känslosam slut. Dock kändes filmen rätt lång, men det var ingen större fara, det hände ändå endel saker hela tiden. Fick även reda på att filmen var baserad på en bok med samma titel, kanske nåt att läsa då kanske :)
Fast att filmen var bra, så var det ändå ingen en såndan där "Woow, du måste gå och se den med detsamma" film, men ändå en sådan man kan rekomendera en mysig fredag kväll. Måste säga att jag mest var lockad av att se den p.g.a. hunden i filmen, eftersom jag först inte trodde att hunden hade en sån stor roll i filmen. Men det visade sig att hunden hade en rätt stor roll i filmen. Så ja, har ni inget annat vettigare för er, och vill bara mysa med en bra film, kolla in Marley & Me då :)

1 kommentar:

Ina sa...

hm, nok en film man kunde tenke sig se. ;0)