måndag 6 april 2009

Littlest Pet Shop figurer

Jahapp då hände det... Jag har köpt två små Littlest Pet Shop figurer från Tradera och fick dem idag med posten! Ända sen jag var liten har jag älskat de små djuren med sina små leksaker, men det var då det. Nu är det en hel ny generation av Littlest Pet Shop, well de kom ut för ett par år sedan, men har just nu först fått den här begäran av att köpa dessa små djuren, för att samla på dem! Jag minns, ända sen jag såg just den där söta sköldpaddan, så ville jag ha den! Den var så söt! Och såklart är jag svag för allt som är smått och gulligt lol. Och då för ett par dagar sen, så slog det upp mig att kolla dessa på Tradera, och där hittade jag en sköldpadda! Jag blev fast besluten på att skaffa den, så jag lade bud på den. Det var tänkt att jag bara skulle köpa den, men sedan såg jag en annan liten figur jag inte kunde motså... :) En liten söt Grand Danois valp med jättestora söta ögon! Och sedan lade jag bud på den med... Efter en beslutsam kamp för att vinna auktionen (en envis mamma försökte sätta högre bud än jag)så vann jag båda! Jag kör alltid min taktik att vänta tills det bara är några minuter kvar av auktionen, så man vet att JAG får den ;) Hihihi sneaky I am!





Jag har även funderat på att köpa en terrier liknande figur, och sedan måla om den till min egen hund Viggo! Fick idén när jag kollade runt på de olika hundfigurerna, och lustigt nog såg jag på DeviantArt att det redan fanns några som hade gjort samma sak, lol. Idé tjuvar!! Hehehe...
Här är i alla fall en model som man kanske skulle kunna måla om till Viggo...



Det blir intressant att se om jag får tag på en sån och sen får måla :) Blir med akrylfärg såklart, lätt att använda och torkar snabbt!

Inga kommentarer: