onsdag 6 maj 2009

Bullterrier och Pitbulls

Har äntligen fått min tredje Littlest Pet Shop figur som jag köpte på Tradera! :D Det är en liten bullterrier! Jag har alltid älskat bullterrier, dem är så underabart söta och häftiga!*_* Och jag hatar när folk bara anklagar dem för att vara mordiska hundar som attackerar närsomhelst >_> Det är aldrig hunden som det är fel på, det är faktiskt ägaren :P Samma sak gäller kamphundarna pitbull hundarna... Ofta anklagas stackarna för att dem mördar allt dem ser :( Väldigt sjukt åsikt tycker jag... Istället för att snegla ogillande på en pitbull som vandrar förbi, borde folk snegla på ägaren istället. Något jag också avskyr är ofta när man läser i dagstidningen om en hund som har attackerat ett barn eller en vuxen, så skall hunden direkt avlivas! Jag menar, vad är det bra för?? Det är inte hundens fel... Istället borde ägarna som har hundarna få mycket böter eller t.o.m. fängsel och får inte ha hund mer! Kan man inte ta hand om sin hund så borde folk inte heller få äga nån heller :P

Aja, det var inte det som jag skulle prata om egentligen, lol. Blev bara lite "carried away" där :)
Här är i allafall en bild på min nya Littlest Pet Shop figur! Och det coola är att det kommer direkt frå Tucson Arizona i USA :D Hur coolt är inte det! ^^



Spread the love for the pitbulls and bullterrier! <33

Inga kommentarer: