onsdag 10 juni 2009

The Sims 3

Okej, so nu har man haft The Sims 3 i några dagar, och jag är redo att säga vad jag tycker och vad jag nte gillar i spelet :)

(jag får ursäkta om det kan finnas några stavfel eller grammatikfel i texten, jag är väääldigt hungrig, så det blir svårt att koncentrera sig,lol)

Hela spelet i sig är underbart, grafiken, ljuden, allt! Jag älskar verkligen hur man bara kan gå ut i staden utan att ladda något, och att man bara kan gå och ringa på grannen bredvid och hoppas att han öppnar lol. Allt är bra förutom den lilla itsy-bitsy detaljen som antigen är en bugg eller en feature i spelet. Och det är allt det här med Story Progression... Bitvis är det en väldigt kul och intressant grej som dem har lagt in i spelet, men eftersom det sägs att Story Progression är buggad just nu, så funkar den visst inte riktigt som det ska, Som tur kan man stänga av det, men det sägs att den fortfarande är på fast det ska vara avstängd. Så vo får hoppas att EA kommer med en patch så fort som möjligt. Det här med Story Progression är att hela grannskapet är i princip mer levande än i förra Sims spel. Med den på, så kan alla simmar, allt från sina egna sims till npc's leva sitt eget liv, utan att vi ska behöva lyfta ett finger. Det vill säga då, att dem kan skaffa jobb själva, skaffa familjer och andra saker. Men det är just en sak som sägs vara en bugg eller nåt del av spelet. Och det är alltså att simmar flyttar ut! Dem bara slutar att existera, poof väck! Många sims spelare är inte så särskilt förtjust i denna flytta ut grejen. Självklart om man har spenderat havla sin tid på en perfekt familj med bra jobb, många saker m.m. och sen bara försvinner dem. Jag har som tur kvar mina simmar, fast att jag inte har så många. Jag är lite ängslig med att skapa nya och spela med dem än mina main simmar.



En annan grej som sägs vara del av spelet, är att sakerna i simmarnas inventory försvinner efter man har spelat med ett annat hushåll. Hur bra är det liksom?? Jag får plocka ut alla mina saker innan jag sparar och spelar med några andra. Känns rätt jobbigt, om man inte vill förlora sina saker. Jag till den delen förlorade alla mina coola fiskar som jag hade fiskat upp! :( Jag lade alla mina fiskar i kylskåpet, eftersom det inte går att bara lägga dem poå golvet. Och ack, när jag spelade med min familj igen märkte jag att alla fiskarna var borta, synd men aja. Kan verkligen inte förstå varför detta ska behöva vara del av spelet. EA sa att simmarnas inventory kunde "förändras" men dem sa aldrig något om att sakerna skulle försvinna ut i yttre rymden bara sådär :P'

Men men, även om dessa två sakerna är ett jobbigt problem i spelet, så är The Sims 3 ändå ett underbart härligt spel! :D



Jag kommer alltid att stirra länge på simmarnas uttrycksfulla ansikten! :O



Inga kommentarer: