torsdag 7 januari 2010

Snö och Avatar!

Nu mår jag mycket bättre än vad jag gjorde innan! Jag hostar knappt och behöver inte slösa flera meter toapapper när jag snyter mig! :)

Det har snöat igen, och det är mycket snö därute, och skitkallt! När vi kom hem från mina föräldrar höll snön på att smälta bort. Men nu är det tillbaka! Och jag tycker det är hur mysigt som helst!

Idag var jag och Micke och såg Avatar igen! :D Den är bara så jäkligt bra!! Micke hade tillräckligt med poäng på sitt medlemskort för att få två gratisbiljetter, så vi tänkte att det vore trevligt att åka och se på Avatar en andra gång. Men väl när vi skulle hämta ut biljetterna fick vi veta av en tjej i kassan att man bara kunde hämta ut en biljett åt gången, fast att man har tillräckligt poäng till det. Och hon ville inte heller hjälpa oss på något sätt. Om jag ska vara ärlig var hon väldigt bitchig! Sedan letade vi upp en snubbe och Micke frågade om han kunde hjälpa oss. Vi båda tycker det är löjligt att man inte kan använda sina poäng till två biljetter... vad är liksom då meningen med allt då? Att man ska gå ensam på bio? Men som tur fick vi en ersättningsbiljett och fick använda poängen till en biljett. Tur att det löste sig, och Micke ska ringa till SF-bio i Stockholm och klaga lite. Och väl när vi äntligen skulle hämta våra biljetter sa Micke till kassörskan att han tänkte ringa dit, men hon bara tjatade om att kortet är personligt, bla bla bla. Det var mysko alltihopa i alla fall... Men som tur fick vi se filmen ännu en gång :) Vill redan se den igen! Den är sååå bra!

1 kommentar:

Katja sa...

FUSK! :-D Jag har inte sett den än, men den verkar ju skit bra!

Låter som en bra idé att ringa och klaga, många system som finns idag är ju totalt meningslösa.