fredag 29 januari 2010

Nu äntligen efter två veckor så funkar vårt internet igen! Vi kunde inte betala internet räkningen innan, så det blev två internetfria veckor för vår del. Det var faktiskt väldigt skönt att slippa sitta som fastklistrad framför datorn i timmar. Så vi har för det mesta spelat tv-spel och kollat på film.
Annars har det inte hänt så mycket här. Vi har kört igenom hela första Resident Evil spelet, vilket var riktigt läskigt, men riktigt bra!

Vi har också kollat på Avatar för tredje gången på bio nu! :D Den är så bra att man har lust att se den flera gånger om! Visst den kanske påminner lite om "Pocahontas" och "Dansar med vargar", men who cares? Den är en av dem bästa filmerna jag någonsin har sett! :D Och alla Nav'is är så jäkla bra gjorda, man kan knappt tro att det är CGI. Jag är redan sugen på att se den igen :)


Jag och Micke såg även på "Princess and the Frog" igår. Disney's nya traditionella 2D animerade film. Den var bra, fast inget som gav något "Wow" intryck. Jag kanske förväntade mig lite för mycket av den. Det var jo trots allt en tecknad disney film, något som man inte har sett på länge. Enda sen jag var lite, så har jag älskat alla Disney filmer som "Lejonkungen" "Skönheten och Odjuret" och "Lilla Sjöjungfrun", så jag blev väl lite väl förväntansfull när jag fick höra att Disney höll på att göra en ny tecknad långfilm. Men ja, den var bra, men inte mer än så. Animationen var väldigt snygg dock, men jag skulle velat se lite mer av dem mänskliga karaktärerna än när huvudpersonerna blev förvandlade till grodor. Nu var filmen ju en Disney musikal, och jag älskar musikaler, men sångerna i denna filmen var inte så mycket att hurra för. Kanske var det för att musiktemat var jazz, eller så kanske var det dem som har skrevit låtarna som var usla. Ingen av låtarna kändes direkt catchy eller värda att lyssna på igen. Annars brukar det alltid finnas en eller flera låtar som man favoriserar i dem äldre disney musikalerna. Men i "Princess and the Frog" kändes låtarna rätt tråkiga. Kanske var det för att gubben Allan Menken inte hade gjort musiken och sångerna i denna, eller så ja... var låtarna helt enkelt inget för mig. Det kändes också att filmen kunde ha varit längre, och det kändes som det inte hände så mycket egentligen. Men filmen är bra, mer eller mindre. En film som går att se på helt enkelt :)

2 kommentarer:

Katja sa...

Här har det blivit Project Zero och Need For Speed Most Wanted när man inte suttit vid datorn. Resident Evil är en av mina absoluta favoriter! :-) Tills Resident Evil 4 släpptes, för sen dess är det bara ren action. Det fina med R-E är, eller snarare var, att det var så mycket gåtor så man var tvungen att tänka lite för att komma vidare.

Såg på District 9 igår, hade hellre sett Avatar kan jag säga! ;-)

Nepp, dags och gå ut och skotta, ganska mycket snö som har kommit för att vara i Småland! :-)

Icewolf sa...

Trevligt :)
Resident Evil 4 är kul, men så sant, det är mer action än skräck och mystik.

Åh, jag gillar "District 9", den är väldigt bra :) Men Avatar, den är bäst! :D