måndag 1 februari 2010

Lucy min hjälpreda

Idag tänkte jag rita klart en bild som jag hade i mitt block (som jag påbörjade förra året), och då kom Lucy och lade sig bredvid mitt block. Hon är inte alltid så sällskaplig av sig, men hon gillar att titta på när man gör saker. Och av någon anledning är hon väldigt förtjust att se på när vi diskar, men jag gissar på att det har med vattnet att göra, hehe! :D Men i alla fall, så kom hon fram till mig och bredde ut sig som om hon ägde stället... katter alltså... ;)



Det var sött att hon höll mig sällskap, men hon var som ett barn som skulle hålla på att pilla på allt som låg runt om kring henne hela tiden. Pennorna skulle hon peta på och när jag målade skulle hon såklart ta tag i pennan och bita på den. Suddgummit var också väldig rolig att peta på.





Fast hur jobbig hon än är, så kommer hon alltid att vara min sötnos! :)



Såklart ska hon "hjälpa" till lite ;)

Sedan blev jag klar med bilden, och den blev hyfsad. Har lagt upp den på DeviantArt också. Och den kan man hitta här!

http://icewolf883.deviantart.com/art/Stretchy-Lucy-152528808

2 kommentarer:

Katja sa...

Haha, jag vet också hur det är när dom små liven ska hjälpa till, har två små busar hemma och trotts att dom kan vara små odågor så är dom det finaste som finns för mig :-D Man kan inget annat än att älska dom. Vilken fin teckning din katt har!

Men jösses vad snyggt du målar! Vad avundsjuk jag blir, tycker också att det är roligt och måla men ja sen hur jag målar är en annan femma X-D

Icewolf sa...

Haha, ja, så är det när man har katt :)

Tackar så mycket :D