fredag 26 februari 2010

Snön smälter!!

När jag vaknade idag såg jag att det droppade en massa vatten ner från balkongtaket! Snön smälter!! Och det är även plusgrader!! :D Fan vad skönt det är! Visst jag älskar snö och vinter, men nu räcker det med snö för min del. Hoppas det snart är borta! :)

Igår var jag och Micke och beställde biljetter till Tim Burtons nya film, "Alice i Undervärlden", som har premiär på Onsdag nästa vecka! Det kommer att bli väldigt spännande att se :) Och i April får SF-Bio här i Växjö också 3D! Det är riktigt skönt! Nu kan man äntligen få se 3D filmer utan att behöva åka till storstäder. Det enda som saknas nu är engelsk tal på alla animerade film här i Växjö... Jag har verkligen förlorat mitt förtroende för dem snubbarna som bestämmer över SF-bio och vilka filmer som ska visas på engelska eller svenska. Typ inga animerader "barnfilmer" har engelsk tal numera. Dem enda som får uppleva engelsk tal är dem som bor i Stockholm, Göteborg och andra storstäder... Och det tycker jag är riktigt orättvist... Allt bara för att tjäna in stora summor! Bara för att barnfamiljer kan få se filmer på svenska. Men jaha... men oss andra då? Vi som vill se på orginal språket?? Bleh... Och nu snart kommer filmen "How to train your dragon" på bio, som säkert bara blir på svenska. Och sedan "Toy Story 3"... ja du... på SF-bios hemsida står det "engelsk tal" i Växjö, men det kan hinna att bli bara på svenska. Och så undrar folk varför man laddar ner filmer!! Låt oss få se filmer på engelska, då skulle det säkert minska lite med nerladdningar!

Aja, får se vad som händer när dem har biopremiär.

Inga kommentarer: