fredag 18 november 2011

Helg och mer Skyrim!

Har en underbar helg med min underbara sambo!

Har spelat mycket Skyrim i veckan! Det är så underbart och riktigt roligt! Det är lätt det bästa spelet på hela året! Det är riktigt sjukt snyggt och det finns riktigt mycket innehåll. För att sett och gjort allt ska det ta 300 timmar! Phew! Jag har väl spelat sådär sammanlagt 10 timmar eller mer.

Jag valde att spela som en kvinnlig khajiit, en humanoid kattdjur. Och såklart skulle hon vara en krigare med det coolaste svärdet och grymmaste rustningen!

Hon ser lite ut som han här, fast coolare!


Det är också riktigt otroligt hur stort spelet är! Känns som jag borde ha klarat spelet för längesedan, men jag har knappt upptäckt halva kartan i spelet eller upplevt innehållet. Jag har inte ens klarat huvudstoryn, den gör jag lite här och där, haha. Det finns så mycket annat att göra! Plus att miljörena är så vackra! Skyrim är baserat på norden, så det är lite vikingainspirerat och det finns karaktärer i spelet med svenska namn, vilket är coolt. Något som också är kul är att karaktärerna i Skyrim pratar med en svensk dialekt. Det låter lite småskumt, men samtidigt väldigt coolt.

Fiiint!


Spelets huvudstory handlar om krig och drakar. Så man ska såklart döda en hel del drakar, vilket är riktigt kul! Tror aldrig att döda drakar har varit så kul i något spel alls, förutom i Skyrim. Drakarna är även helt spontana och kan dyka upp när man minst anar det. Och såklart dyker de alltid upp när man inte är förbered på det.




Ahh Skyrim, jag älskar spel som dig ♥ Och det är bara Bethesda som lyckas göra sådana spel. Spel där hela världen är öppen och gränslös, inga onsynliga väggar här nej! Och såklart, Rockstar, som har skapat "Grand Theft Auto" serien har också lyckas bra på att skapa underbara spel och spelvärldar. Speciellt "Grand Theft Auto 4" och "Red Dead Redemption", men det är en annan historia ;).

Men nu ska jag faktiskt spela lite "The Sims 3 Pets"! Spelade Skyrim för ett par timmar sedan och nu är det sambon som spelar haha.

Har förövirigt också jävligt ont i mina lår och ben! Jag gjord ett par övningar för rumpan och låren igår. Gjorde även plankan, där man ska ligga på armarna och tårna och hålla uppe kroppen. Att man har ont i kroppen dagen efter är ett tecken på att man i alla fall har gjort något bra :).

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: