måndag 7 november 2011

Saknar att träna

Nu är det återigen måndag. Det är sjukt vad veckorna kommer och går!

Nu ska det sitta bra med lite frukost och sedan efter det blir det att städa lägenheten!

Något som jag saknar dock är att träna på gymmet. Vi tränar inte mera eftersom vår tid där gick ut. Plus att vi även bestämde oss för att spara pengarna efter det. Det var ju ändå rätt dyrt att träna där. Tanken var att vi tänkte träna på ett ställe som var billigare och låg mycket närmare där vi bor. Det tog ändå ett tag att gå till där vi tränade innan.

Men våra planer ändrades p.g.a. där vi ville träna gick ur konkurs. Vilket är väldigt synd för jag älskade verkligen att träna där. Vi fick testa på hur det var att träna där en dag helt gratis. Det var stort och relativt lite med folk. Det kändes bra eftersom på den andra gymmet så var det rätt litet och trångt.

Så ja, det är synd att den andra gick ur konkurs. Så här hemma försöker jag motionera på alla sätt det går.
För några månader sedan gick jag promenader, men det började kännas så tjatigt och trist. Plus att jag lätt blir svettig så halvvägs på promenaden är man svettigt och vill bara hem fort. Sedan hoppar jag hopprep också, men det känns inte heller så givande eftersom jag inte orkar hoppa mer än några minuter. Jag vill kunna hoppa i 10 minuter, då har jag verkligen motionerat.

men jag gillar inte att hoppa hopprep. Man blir alldeles för flåsig och det är frustrerande om repet fastnar på benet eller nåt och man får börja om att hoppa.

Jag skulle hellre vilja ha en step-up bräda eller ett promenadband! Helst en promenadband, då man kan gå länge och sedan bara direkt in i duschen efteråt. Men tyvärr är dessa fortfarande för dyra för vår ekonomi. Så man får väl nöja sig med att hoppa så länge.

Inga kommentarer: