torsdag 17 april 2014

Glad Påsk!

Små gula kycklingar, färgglada ägg, häxor! Nu är det påsk tydligen! Vilket är alltid trevligt, dock så firar vi inte direkt påsk. Jag saknar då man var liten och fick påskägg av mina föräldrar. Dem där genomskinliga med färggranna fjädrar runt omkring! Och så satt man där i soffan och tittade på påskfilmer och annat kul tecknat. Jag minns mycket väl att Bröderna Lejonhjärta brukade sändas vid påsk, åtminstone på den danska kanalen Dr 1. När man hörde musiken från Bröderna Lejonhjärta och satt där och åt sin godis, då kändes det verkligen som påsk. Man kanske borde återuppliva den traditionen? Köpa påskgodis och titta på Bröderna Lejonhjärta varje år? :)

Dock det enda som min kropp vill ha på påsken, är dessa små lila äggkartongerna med fyra himmelska chokladägg fyllda med krämig mjölkkräm. Åt dem förra året, men kan inte hitta dem mer :(. Det är snart påskhelg och ingen affär verkar sälja dem.

Bild från förra årets påskägg. Vill ha, nu!

Det är lite olagligt att dessa goda ägg bara säljs en gång om året. Och ännu mer olagligt att de är såpass svåra att hitta! Och så ska vi inte ens börja prata om priset! Tror den kostar 30-40 spänn, för ett paket med fyra ägg. Men då äter man den också bara en gång om året. Men det kanske inte blir någon det här året :(.

Imorgon så ska jag och sambon också åka ner till våra familjer. Sen på söndag åker vi hem igen. Lucy ska lämnas hos en kattpensionat. Vi tänkte ta med henne, men jag vill så gärna kunna slappna av hos min familj utan att tänka på vad hon hittar på med. Hon brukar uppföra sig bra, så det är inga problem, men ändå. Men det kommer endel gäster, så jag blir då tvungen att stänga in henne i ett rum, vilket är lite synd för henne. Plus det är inget kul att släpa med sig hennes tunga kattlåda. Förra året så använde hon PeeWee Pellets, vilket var så bra och så lätt att ta med sig. Saknar PeeWee...

Så glad påsk alla! Bidrar här med en bild som jag ritade förra året, som ska föreställa vår katt Lucy med kaninöron ;).




Inga kommentarer: