måndag 21 juli 2014

Förra fredagen så var vi åter på bio. Denna gången såg vi på "Dawn of the Planet of The Apes". Den var riktigt bra och så snyggt animerad! Vi såg den utan 3D dock. Tycker inte att 3D gör filmupplevelsen bättre. Och min syn är så obalanserad så 3D-effekten blir ganska hackig och dubbel. Men filmen var i alla fall riktigt bra, bättre än ettan, som också var bra.


När vi väl skulle hem var klockan redan tolv på natten. När min sambo skulle låsa upp porten, så sa han helt plötsligt att han har fel nycklar. Jag vet hur mycket han gillar att lura mig så jag sa att jag inte trodde honom. Men, det var sant, han hade fel nycklar och ingen bricka som han kunde låsa upp dörren med. Så vi stod där, utanför dörren och kunde inte komma in. Värst var det att det var midnatt. Alla sov i ju princip. Det kom lite folk förbi ibland, och sambon frågade ifall de kunde testa att låsa upp vår port med deras bricka. Men såklart så var alla brickor unika och funkade inte på vår dörr. Efter det så ringde han Securitas och frågade ifall de kunde hjälpa. De kunde hjälpa oss, men skulle kunna komma och en halvtimme upp till en timme. Så där stod vi, utanför i mörkret och väntade max i en halvtimme. Sedan kom en kille och låste upp porten till oss. Sedan skrev han en räkning på trehundra kronor! Jag bara stod där och blängde när han skrev uppgifter på pappret. Jag hade ingen aning att det kostade att få hjälp av Securitas. Kände mig lite rånad, haha. Men jag skyller allt på min klantskalle till sambo ♥, haha.  Som i April när vi skulle åka hem från mina föräldrar och vi skulle fylla på tanken. Efter ett tag så sa han till mig: "Älskling... Jag har glömt nycklarna till tanklocket..." Haha, alltså. Han är min söta virrpanna :) Men sen kom vi äntligen in, ahh. Så nu har vi testat på att vara utestängda också.

Det sägs att det ska bli över trettio grader i veckan. Snälla, inte mer värme! :( Mår så dåligt av denna värme! Ingen energi, ingen aptit, ingen lust att göra saker. Ser inte charmen med att svettas floder varje dag.

Inga kommentarer: