fredag 25 juli 2014

The Sims 2 Ultimate Edition

Det var längesedan jag spelade The Sims 2. Jag tror att jag spelade lite för ett par år sedan, men tröttnade snabbt och avinstallerade spelet.

Snart är The Sims 4 här. Jag har följt The Sims 4 sedan det utannonserades förra året. Det mesta jag har läst om det har varit bra, men det har även varit dåliga nyheter. Det har varit mycket ändringar, allt för att göra spelet mer stabilt och spelbart. Man kan t.ex inte vandra fritt runt i grannskapet som i The Sims 3 längre. När EA sa att de skulle gå tillbaka till rötterna, så menade de verkligen allvar. Tillbaka är laddningskärmerna. Vill du åka till parken så dyker det upp en laddningskärm. Många blev ganska upprörda. Många är redan bortskämda med det öppna grannskapet och jag kan förstår dem. Men, en öppen värld innbär också en massa problem och lagg. Jag själv har haft mycket problem med The Sims 3. Det spelar ingen roll ifall du har en superdator, spelet kommer ändå lagga och hacka. Jag måste spela spelet med en massa moddar för att hålla spelet i schack. Har en viss modd som rensar spelet på diverse saker och "räddar" vilsna simmar som har fastnat någonstans på kartan. Och så ska vi inte snacka om bilarna som kan fastna och lagga sönder spelet.

Så ja, ingen mer öppen spelvärld i The Sims 4 och jag är faktiskt glad över det. Dock en grej som gjorde mig ganska besviken i början, var att utvecklarna valde att inte ha med småbarn i spelet. Nu kommer bebisarna växa upp till barn, vilket är lite synd. Men jag hoppas att de slänger in småbarn senare med hjälp av en patch eller kanske en expansionspaket. Det finns inte heller pool med i spelet, något som har varit med i bas-spelet sedan första The Sims. Jag var som sagt ganska besviken, speciellt om småbarnen. Men nu känns det bättre och jag längtar något enormt efter att få spela! Spelet släpps den 5 September i år. En annan grej är att EA har släppt ut en demo på Create A Sim som man kan testa. Dock så är det bara vissa som får demot. Jag väntar på det, varje dag. Men jag tror inte att jag kommer att få demot. Dock så släpps demot för alla i Augusti.

EA har även varit enormt generösa (vilket är ovanligt för EA) och släppte "The Sims 2 Ultimate Edition" helt gratis för alla att ladda ner. Det är alltså bas-spelet med varenda expansionspaket och prylpaket som har släppts till The Sims 2. Jag har laddat ner det och spelat lite då och då. Gud, vad man har saknat The Sims 2. Jag gillar The Sims 3, men ingen slår tvåan! Simmarna är så mycket livliga och personliga. I trean är det mer som robotar tycker jag.

Allt du behöver att göra för att få "The Sims 2 Ultimate Edition" är att ladda ner Origin (om du inte redan har det) och slå in koden I-LOVE-THE-SIMS. Och vipps, du har alla The Sims 2 spelen helt gratis! :)

Bella Goths utseende i alla Sims spelen.


Inga kommentarer: