måndag 26 januari 2015

Det var en underbart mysig kväll!

I fredags förra helgen så var det min och min sambos sju-års dag som jag har nämnt i tidigare inlägg. Vi firade det genom att äta på restaurang. Vi skulle ju äta på en grekisk restaurang, men av någon anledning så hade de lagt ner och vi blev hänvisade till 4 Krogar som ligger vid sjön nära stan. Där finns en annan grekisk restaurang som vi bokade bord hos. Det var riktigt mysigt där, modernt och fint. Det fanns en massa akvarium att titta på medans man åt. Mysigt!

Vi båda beställde keftedes. Typ grekiska köttbullar. De kan typ göras på olika sätt med olika kött, som lamm, nötfärs m.m. Den vi åt var nötfärs. Det var gott, men jag är inte helt förtjust i just nötfärs, det känns så segt. Till det kunde man välja att ha pommes eller andra potatis "snacks". Jag valde pommes medan min sambo valde skivade potatis.


Det var som sagt väldigt gott. Hade gärna haft lite mer tzatziki till. Efter att vi hade ätit oss mätta, så åkte vi och handlade lite godis till helgen.


Sedan drack vi även en god champagne och njöt av kvällen tillsammans. Myspys!

Nu är tyvärr helgen slut... :( Men jag har min Glossybox att se fram emot denna veckan! Troligen så kommer den imorgon.

Inga kommentarer: