fredag 2 januari 2015

Nytt år

Det var en väldigt lugn nyårsafton. Även utanför. Det smälldes ganska mycket vid tolv och efter det blev det ganska snabbt tyst. Vår katt Lucy får some tur inte panik när det skjuts, men hon är inte heller stormförtjust i det heller. Hon går alltid och gömmer sig under sängen.

Så ja, nu är det återigen ett nytt år och detta är årets första inlägg! Förra året var väl bra, men det hände inte särskilt mycket. Något som ger mig ångest, då för varje år som går, blir jag äldre och jag känner att tiden rinner bort. Jag är visserligen bara tjugosex, men det känns som åren går alldeles för fort. Jag har inget jobb och har inte varit utomlands. Mina bästa år är snart slut och jag känner jag har slösat bort dem på ingenting. Min stora önskan är att vinna mycket pengar på Triss, så man kan åka på resor som jag alltid har drömt att åka till. Japan, USA, England m.f. Jag hade gärna velat göra sådana saker medans jag ändå var "ung". Om bara ett par år så blir man trettio, fy fasiken. Då känns det verkligen som allt går nerförsbacke och helt plötsligt är man åttio år. Jag vet att det låter fånigt, men sedan jag flyttade hemifrån, så gick allt så fort. Från tjugo till tjugosex, bara sådär!

Skitbra... börja året med mer ångest, trots att det var mitt löfte att inte ha ångest alls, haha. Kanske borde gå till terapi...

Inga kommentarer: