fredag 20 mars 2015

Hmm, ja. Har inte uppdaterat på ett tag nu, haha. Det är lite svårt att skriva om saker när det inte händer så mycket kul! Plus att man inte heller har några följare, så finns det liksom ingen motivation för att skriva.

Men ja, vad har hänt dessa veckor... Jag och sambon har varit på bio och kollat på filmen "Chappie". Den var bra, men nog inte likabra som jag hade önskat. Sedan har vi också sett klart andra säsong av "Hannibal"! Nu är det bara att vänta på säsong tre som ska komma i juni. "Hannibal" är riktigt bra! För er som inte vet, så är det en serie baserad på "Red Dragon", eller kanske mer känt som "När Lammen Tystnar". Den danska skådespelaren, Mads Mikkelsen spelar Hannibal. Jag måste erkänna att jag var ganska skeptiskt till att just han skulle spela som Hannibal. Men efter att ha sett båda säsongerna, wow, Mads Mikkelsen passar riktigt bra! Han är slug och charmig och har en aptit för... ja, människor. Första säsongen kändes lite seg och svår att komma in i. Vi började att kolla på serien förra året, men slutade mitt i säsong ett eftersom jag inte kände för att se vidare. Men nu i år, så började vi kolla igen och kunde äntligen se klart första säsong och gå vidare till andra. Andra säsongen är mycket, mycket mer spännande. Okej, det låter lite som att första var dålig, det är det absolut inte. Det hände spännande saker och det var en intressant handling. Men den kändes ändå lite svårt att hålla upp intresset. Men i andra säsong, wow, så spännande! Serien är dock väldigt, väldigt blodig och grotesk, så det är nog inget för dem som är känsliga!


Igår så såg jag även en film med Mads Mikkelsen. Det är en dansk film som heter "Jagten" och som handlar om Lucas (Mads Mikkelsen) som blir falskt anklagad för sexuellt övergrepp på en liten flicka på förskolan. Den var väldigt bra och man förlorar verkligen all hopp om mänskligheten när man ser denna film. Fy fan för människor. Man kan bara undra hur många stackars män som har blivit falskt anklagade för pedofili. Ja, för allt egentligen. Människor! Sluta anta saker innan man vet helt säkert att något är fel!

Inga kommentarer: