lördag 30 maj 2015

Harvest Moon A New Beginning

Fick ett nytt spel här i veckan! "Harvest Moon: A New Beginning" för min Nintendo3DS. Jag har länge velat spela Harvest Moon och nu har jag äntligen fått spela!

Det är väldigt underhållande. Dock så är det ganska segt att komma in i. Får dem som inte vet vad Harvest Moon är. Föreställ er FarmVille, fast tusen gånger bättre! Plus, Harvest Moon kom även innan FarmVille. Man spelar som antingen en tjej eller kille och man tar hand om sin bondgård. Det är lite olika historier i alla olika spelen. Men i det som jag skaffade, så handlar det om att man anländer till en liten övergiven by och ska därmed hjälpa till att återskapa den så att folk flyttar in i den igen. Samtidigt så har man hand om sin egen bondgård. Man planterar grödor, tar hand om djuren etc. Sedan säljer man saker som t.ex. biprodukter från djur, mat man gör o.s.v. för att få pengar.

Det finns fyra olika säsonger. Vår, sommar, höst och vinter. Varje säsong bjuder på något nytt. Det finns olika festivaler som man går på. Man tävlar med sina grödor eller djur.

En annan viktigt del av spelet är att man ska hitta en make/maka och sedan skaffa barn. Det finns olika personer i spelet som man kan bilda relationer med och sedan överösa dem med presenter för att sedan hoppas att de börjar gilla en.

Jag har spelat i tio timmar än så länge och jag gillar det starkt! Det är som sagt lite segt och det tar tag innan spelet börjat ordentligt. Jag är just nu i sommar säsongen och nya saker poppar hela tiden upp. Jag har fullt upp med att gå tidigt upp i spelet, vattna mina grödor, ta hand om djure och släppa ut dem i hagen. Går sedan till staden för att se vad affärerna har att erbjuda. Går ut i skogen för att plocka på mig saker och ting. Sedan tillbaka igen och efter en hel dag med sysslor, så går man och lägger sig. Det är faktiskt mycket roligare än vad det låter, haha.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Det där lät riktigt kul! ^^ Känns lite som The Sims inspirerat, och jag älskar djur och natur! ^^

Jag har fullt upp att nöta Destiny på PS4 just nu.

Jag och killen bytte äntligen in vårat PS3, jag tror det var i början på förra månaden? Och fick en ganska bra deal på Game inne på Grand Sammarkand. Destiny följde med och jag kände mig först sådär måttligt intresserad då shooter spel inte riiktigt är min cup of tea (jag tänker genast krigsspel/maffia). Om inte det hade följt med så är det nog ett sånt där spel jag tyvärr skulle gått miste om.

Men jag upptäckte att det var mer än bara ett vanligt typ av shooter spel (typ som Call Of Duty) och det var det som fick mig att fastna, att det är mer sci-fi inspirerat. Man kan välja mellan tre olika karaktärer, hunter, warlock eller titan, därefter ska man levla, fixa bättre gear, gå på uppdrag, man hakar på fireteams. Sen får man även två subclasses man kan välja mellan som ger olika förmåner i strid med olika attack metoder. Jag har sett att du spelat något sånär liknande spel :-)

Jag är lite extra nördig och uppskattar att man även kan välja utseende på sin karaktär och färg på utstyrsel osv, det är kul med detaljer ^^

Icewolf sa...

Spelet är jättekul! Dock kan det kännas lite repetivt efter ett tag. Då det finns endel samma saker som man gör varje dag i spelet. T.ex vattna sina grödor, ta in/ut djuren från ladan. Men det är ändå roligt då man låser upp saker hela tiden och saker som också hjälper en att göra sysslor lite enklare!


Oh, Destiny? Nice! Har inte spelat det själv. Vill också gärna ha en Ps4! Såg att Game ska gå i konkurs, så de har en massa rea just nu. Jag och sambon var på Game i stan igår och det fanns sjukt mycket folk! Jag är inte heller särskilt förstjust i shooter spel och speciellt inte multiplayer shooters! Dock så har vi skaffat Splatoon för Wii U, som ocksp är typ ett multiplayer shooter spel, fast ändå inte. Det är riktigt, riktigt roligt!

Kul! Gillar också sådana saker :). Finns inget roligare än att kunna levla och fixa med sina gubbar :D Jag älskar detaljer i spel, haha!