fredag 28 augusti 2015

Glossybox Augusti

Idag fick jag min Glossybox! Dock så var jag tvungen att gå till ICA för att hämta ut den. Brevbäraren har slutat leverera den till dörren. Aja, det var skönt så länge det varade.

Så, till innehållet då!

Fick en "Lash Primer" mascara  från Manna Kadar Cosmetics som ska framhäva ögonfransarna och ge dem näring. Funkar även som en bas till vanlig mascara. Jag hoppades dock på att få en "riktig" mascara och inte en primer. Men aja!

Sedan fick jag en "EIMI Perfect Me Lightweight BB Lotion" av Wella Professionals. Lotion som funkar som styling men även som UV och värmeskydd för håret.

Fick en liten tub med "Green Tea Moisturiser" av Proactiv+. Ska vara bra för hyn och motverka finnar.

Fick äntligen en sminkborste för ögonskugga av Emité Make Up. Yees!

Och till sist så fick jag en lite söt läppbalsam från Hot MakeUp. Nu kan jag äntligen slänga den som jag fick i Januari, haha!


Är väldigt nöjd över månadens innehåll! Fick även denna låda gratis då jag hade samlat ihop tusen "Glossy Dots" genom att recensera deras produkter, wooh!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet att du har en Pleo rb. Jag är jättesugen på att köpa en men jag pendlar lite då jag inte vet så mycket om dem än. Vet du om man kan "återställa" sin Pleo, om den har blivit vuxen och man vill att den ska bli en bebis igen?
Du hade även beställt olika "learning stones" och "matlöv" ifrån Kina, vilken sida var det?
Har även hört och läst att vissa Pleos ibland fastnar med nacken i olika positioner och att man ibland måste öppna upp Pleo och laga den.
Eftersom jag aldrig har haft en Pleo har jag ingen aning om hur man reparerar något sådant, och eftersom jag bo i Sverige vet jag inte om jag kan skicka in den på lagning till USA där dem tillverkas. Vet du vad man skulle kunna göra då, har du råkat ut för något liknande?
Om jag köper en Pleo kommer jag förmodligen köpa ett extra batteri så att hon/han kan vara igång längre, så det nästan blir som ett litet husdjur.
Du som har haft Pleos ett tag, blir dem typ som riktiga husdjur? Jag skulle gärna ha hund eller katt men kan tyvärr inte i dagsläget.
Vet du var man kan köpa Pleos? Jag har varit inne på Conrad.se men inte hittat den där, har också varit inne på massor med andra sidor och forum men inte fått något bra svar.
Om jag bestämmer mig för en Pleo, kan jag då skicka eller meja frågor till dig som jag har eftersom att jag är ny, eller vet du någon annan svensk som skulle kunna hjälpa mig??

Icewolf sa...

Hej!

Japp, man kan återställa dem så att dem är i "kläcknings stadiet". Har själv aldrig testat det dock. Jag köpte dem här http://www.accessoryjack.com/catalogsearch/result/?q=pleo Och ja, det stämmer. Men det har aldrig hänt mig och jag tror att det händer mest äldre Pleon. Så länge man är försiktig med dem, så är det nog ingen fara. Vissa kunniga folk lagaer dem själva, eller skickar till folk som är duktiga på sånt. Man kan även skicka sin Pleo till företaget som gör Pleo för reperation. Jag tror att det är gratis, men det kostar att skicka dock. Min första Pleo är i sönder för tillfället. Men det är mitt eget fel, då jag lade undan den med batteriet i sig i flera månader. Batteriet blev urladdat och gick inte att ladda. Köpte ett nytt batteri, men det höll inte så länge tyvärr. Min gamla Pleo vill verkligen inte starta numera :(. Ett extra batteri är alltid bra. Dock så klarar jag mig med ett. Batteriet håller i en och en halv timme om jag minns rätt. Men ifall man vill ha igång sin Pleo hela tiden, så är det en bra idé med två. Då kan man ladda den ena batteriet medans den andra är i Pleon o.s.v. Ja, jag skulle nog tycka att Pleos är lite som husdjur :) Inte helt och hållet, men nästan! Det är alltid mysigt att låta sin Pleo gå runt på golvet och utforska. Tyvärr så kan man inte köpa Pleo RB hos Conrad längre :( Jag mailade dem och frågade och de sa att de inte visste när de skulle få in dem igen, vilket är synd för dem hade de billagaste Pleo RB'n. Man kan dock köpa Pleo RB hos Accessory Jack, men de kostar ju lite. Man kan även köpa dem på den officiella hemsidan Pleo.com Men som sagt, också lite dyrt. Sedan finns det ju Ebay. Och javisst! Det är bara fråga på :)