tisdag 1 september 2015

Blev utelåst

Jag har varit ensam hemma den här helgen. Min sambo åkte ner och besökte sin familj, då han inte har träffat dem sedan julafton. Men en av hans uppdrag var även att han skulle titta på lite begagnade bilar eftersom vi hade bestämt oss för att skaffa en nu då vår gamla pajjade i början på året. 

Eftersom ingen kunde passa vår katt, så var jag hemma då. Men jag hade det mysigt! Jag spelade en himla massa och kollade på film, medans jag gottade mig i godis och cola ;).

Dock så hade jag en del otur igår. När jag dammsög så klämde jag min tumme i den hårda delen av dammsugarslangen. En bit av tummen fastnade i en kant, aj, aj, aj! Sedan efter jag hade duschat, så blev mitt hår inte alls så rent som det borde. Halva sidan var rent och andra sidan var fortfarande fettigt... Blev så frustrerad!

Men det värsta var när jag skulle gå ner till tvättstuga för att lägga in all tvätt i torktumlaren. När jag hade fixat allt, så tog jag mina saker och gick ut. Väl därute, så kom jag på, i ren panik, att jag hade glömt mina nycklar inne i tvättstugan! Och på dessa nycklar sitter en plastbricka som man använder till att låsa upp dörrar med. När du väl är utanför tvättstugan, så kan du inte komma in, utan plastbrickan... Jag fick panik och skyndande mig hem, för att försöka att se ifall jag kunde få in lite Wi-Fi på mobilen. Hade inga pengar eller internet alls. Stod utanför vår dörr och lyckades skicka ett sms till min sambo och ringde honom för att berätta att jag var utelåst. Klockan var bara 17:00 och han skulle vara hemma ungefär vid 20:00. Han ringde Securitas åt mig, men de sa att de inte kunde hjälpa mig, då jag inte stod på kontrakten till lägenheten... Tack så mycket! Fick mer panik, då jag inte hade någonstans att gå. Min sambo ringde då sin kollega som också bor i samma område och frågade ifall han kunde gå och se ifall det gick att boka tvättid vid klockan 20:00. Han gjorde det. Men nu var jag tvungen att vänta i två och en halv timme!!! Jag var såå frustrerad! Vad skulle jag hitta på med så länge??

Stod först bara där, i regnet med min paraply. Sedan satte jag mig på en bänk under taket. Det var kallt, regnigt och blåsigt. Och jag hade liksom bara min tröjja och leggings på mig. Sedan gick jag hem, eller ja "hem". Stod i trapphuset och bara väntade. Öppnade vår brevinkast och ropade på vår katt Lucy. Hon kom och tittade fundersamt på mig. Efter det så satte jag mig på trappan. Då hörde jag hur Lucy började jama högt. Stackarn undrade säkert varför jag inte kom in, haha.


Sedan gick jag på en promenad för att få tiden att gå fortare. Men det var alldeles för kallt, då jag hade inte någon jacka på mig. Så jag gick hem igen och väntade i trapphuset. Klockan blev äntligen 20:00 och jag gick till tvättstugan för att möta sambons kollega så att han kunde låsa upp dörrarna. Han kom och jag tackade så jätte-jätte mycket! Blev så glad att äntligen kunde plocka tvätten och gå hem! Måste verkligen vara försiktigare nästa gång. Jag är normalt väldigt noga med att jag har med mina nycklar. Men igår så hade jag mycket att tänka på så att nycklarna glömdes. Kom upp och fixade tvätten, haha. Kanske likabra att Securitas inte hjälpte mig, för annars hade det kostat oss 700kr!

Sen kom gubben äntligen hem... Med en bil! Är sååå glad! Har saknat att ha bil. Det är så drygt att åka buss hela tiden, haha. Det kostar också en förmögenhet att ta sig runt med en buss. Plus att det är så jobbigt att behöva vänta på dem också. Så ja, han kom hem med en riktigt fin Volvo s40 i silver. Den är tio gammal och ser riktigt fin och fräsch ut. Den är inte så den hemska Skoda Felicia som vi hade innan.

Vi åkte sedan till Burger King för att äta lite enkelt och det var riktigt trevligt att åka bil. Den är en riktigt bra bil! Tyst och allt, till skillnad från den gamla vi hade.

Inga kommentarer: