onsdag 9 september 2015

Bio

Förra torsdagen så var vi på bio och kollade på "Inside Out". Skulle egentligen uppdatera när jag kom hem, men det blev aldrig av.

Vi åkte först till Pizzeria Excelle. Vi beställde varsin halva. Jag tog en Charlie, med kebab, kebabsås och en massa sallad. Min sambo åt en pizza med banan, jordnötter och curry.


Det regnade som fan dock. Vi struntade att ta med paraplyn, för vi tänkte att det skulle nog inte bli så mycket regn. Vi hade såååå fel!

Det regnade en hel del när vi gick från bilen till pizzerian. Men när vi skulle ta oss från pizzerian till biografen, så regnade det så sjukt mycket. Vi blev dyngblöta. Mitt hår blev jätteblött! Mina kläder! Allt! Vi fick stå under ett tak och vänta ett tag innan vi gick vidare.

Väl hos bion så gick jag till toaletten för att torka av mig lite.

Sedan var det dags för filmen!


Filmen var jättebra! En av Pixars bästa på länge. Dock så blir jag lite less på att, trots man ser den dubbade versionen, så ska SF envisa med att använda undertexterna som är direkt tagna från den svenska dubben. Mycket av översättningen blir helt tvärtom i texten. Och det var riktigt störigt när texten hela tiden översatte en av huvudkaraktärens namn, Riley, till Jenny. Den svenska dubben använder av sig namnet Jenny.

1 kommentar:

Unknown sa...

I hygger jer rigtigt kram fra mor