söndag 26 juli 2009

Dags att uppdatera bloggen med lite skitsnack! ;)

Nå, i fredags var jag Micke på studiebesök med vår jobbsök grupp. Det var öppet hus hos Växjö Universitet så lärarna på jobbsökar kurser tyckte det var en bra idé att ta med alla dit. Men eftersom jag och Micke redan har studerat där och vet det mesta om stället, frågade vi om vi kunde slippa åka med, men icke... Dem tyckte helt klart att vi borde följa med. *Suck* Vad är det för bra med det då?? Jag tyckte det var bortkastad tid att följa med på guide rundan. Men för all mödan fick vi i alla fall en rejäl lunch efteråt, och det är i alla fall något :) Pyttipanna med stekt ägg, sallad, rödbetor och morots... "sallad"?? Anyways... efter lunchen fick vi gå hem och senare på dagen skulle vi åka och kolla på en lägenhet som vi hade kikat på nätet. Men när vi väl kom dit kände man direkt den hemska känslan av gammal lägenheter med gammal stinkande trapphus med sin dörr som väger 50 ton! Men jag försökte i alla fall ha ett öppet sinne och hoppas på att lägenheten i alla fall såg någorlunda mysig ut... Men jag hade fel, så fel :P Lägenheten var den med lika gammal som Gandalf (om inte mer)och den var även mycket trång. Lägenheten var även byggd runt 50-talet. Alla skåp och fönsterna såg hemska ut. Och vi fick även veta att grannen var psycho och slog huvudet i väggen och skrek "håll käften". Trevligt! Man vill ju gärna bo granne med en psykopat, varför inte? :) Sedan tackade vi nej och åkte hem. Men vi har redan hittat två andra intressanta lägenheter värda att kolla in. Ena är en marklägenhet som säkert blir perfekt för Lucy att strutta runt i, och även Viggo, sen när han väl kommer hit... Saknar honom så... :( Viggo <3

Annars har det inte hänt så mycket. Imorgon kommer det bara vara två veckor kvar på jobbsökar kursen, skööönt!

Vaknade även upp idag med en sån smärta i mitt vänstra knä o_O Vet inte orsaken till det... kan vara en nerv eller nåt. Men ont gjorde det! Hehe, vi kom i alla fall upp tidigt (runt 7 tiden) och sedan kollade vi på helt flummiga barnprogram på Tv 4. Efter det åt vi frukost och sen låg jag i sängen och tittade på Edward Scissorhands :)

Får se vad vi hittar på med sen!




Saknar min Viggo-Piggo... :( <3

Inga kommentarer: