tisdag 15 december 2009

Filmerna på Lucia Movie Night

Nu ska jag äntligen skriva om Lucia Movie Night som jag och Micke var med på... Skulle egentligen skrivit dagen vi kom hem, men jag orkade inte :D

Nå... när kvällen äntligen närmade sig, tog vi bussen till stan. Tyvärr så när bussen stannade på första busshållplatsen, så var det en himla massa fulla ungdomar som stod på bussen. Alla luktade alkohol och pratade högt. Jag själv tänkte bara: "Jippi, äckliga fulla ungdomar som är påväg till efterfest..." Känns faktiskt som man blev lite döv av allt pratande. Men som tur hoppade alla av vid tågstationen, så slapp man dem ett tag innan man själv hoppade av. Sen stod vi i kö utanför bion, och blev inom kort insläppta. Sedan fick vi två matkuponger inför pauserna, och så gick vi sedan in i bions största salong. Vi satt på nionde raden, som var rätt högt uppe. Det var ett misstag... visst vi satt bra och så, men det blev så jäkla varmt under tiden. Sedan började första filmen, som hette: "Up in the air". En drama/komedi med George Clooney. Det var en trevlig liten överraskning. Orkar tyvärr inte gå in på handligen, hehe.

Andra filmen var en komedi med Robin Williams och John Travolta, som hette "Old Dogs". En familjefilm från Disney. En helt okej rulle, som duger att kolla på en lördags kväll. Jag var inte överförväntansfull när jag såg trailern för första gången, men jag förväntade mig ändå lite mer myskomedi and flummkomedi. Det är trots allt Robin Williams som är med, och han är ju värsta mysfarbror till skådis. Men tyvärr var det inte så. Dock var filmen underhållande på sitt sätt, fast nog inget jag vill se igen.

Efter dem två första filmerna så fick vi veta att sista filmrullen var en speciell rulle som var en helt ny rulle, en helt ospelad. Och då såklart höjs förväntan såklart. Jag hoppades på att dem skulle visa Instängd 2, eftersom det kändes väldigt troligt, men icke... Såklart blev det en svensk film. När jag såg förtexterna, suckade jag djupt och all förväntan sjönk till noll. Och denna svenska film visade sig vara "Snabba Cash". En gangster film som innehåller allt från knark till pengar. Även en typ av genre som inte uppskattas av mig direkt. Även om filmen var okej, så skulle jag helst velat se en annan. Den kändes även alldeles för lång och vissa pratscener var väldigt långa. Men nu har man sett den och då vet man att man inte behöver att se den igen.

Så, det var årets Lucia Movie Night. Det var kul och trevligt, men jag hade hoppats på lite fler filmer man önskade att se, men vi återkommer nästa år och hoppas på lite bättre filmer. :D
Jag blev även blåst på de två sista filmerna. När den andra filmen skulle börja, inleddes den med Walt Disney's logga, och jag började hoppas på att dem skulle visa Disney's nya tecknade film "Princess and the frog", men icke. Blev lite besviken, men oh well. Och sedan den sista filmen, så var jag nästan bergsäker på att dem skulle visa Instängd 2, men istället kom dem med en jäkla svensk film mitt i nyllet på mig. Meh... :(

Aja, better luck next year I say!

2 kommentarer:

Ina sa...

hej, vi har ikke fåed jeres adresse... så vi har ikke kunnet sende noget julekort. =0(

Icewolf sa...

Men jeg sendte vores adresse med mailen, hotmailen alltså. Hvis du ikke har noget der, så sender jeg det bare igen :)