måndag 28 februari 2011

Ensam hemma

Jahopp! Idag började gubben på praktik på Dressman! Han ska praktisera där i tre månader och efter det kanske han får heltid eller deltid. Han jobbar från tio till sex varje dag, så jag får vara ensam hemma lääänge... Synd om mig! Aja, jag får agera husfru och städa och laga mat haha. Dock är jag inte så bra på att laga mat, så på den punkten suger jag ;) Oh, jag kan koka ägg!! Haha, nä men, jag kan säkert fixa till lite mat :)

Ska äta lite frukost nu och sen ska jag duscha... Efter det ska jag kolla om det finns någa tvätttider och sen diska... Haha, jag börjar att bli en tvättäkta hemmafru nu haha ;)

Imorgon är det min 23års födelsedag! Wiee!

4 kommentarer:

Katja sa...

FYY, blogspot har inte tillåtit mig att kommentera -.-'

Haha, sicka husfruar vi är! Jag suger stenhårt på matlagning jag också, vi kan bilda klubb X-D Jag håller tummarna på att din gubbe får jobbet!

Ibland känns det lite tråkigt och vara ensam så länge (min gubbe jobbar på volvo i braås), men om inget annat så får vi lite egen-tid och det är ju också skönt! ;-D

Grattis på födelsedagen! :-D

Icewolf sa...

Åh dumma blogspot!

Hahaha! Ja, jag blir alltid osäker när det är något man ska steka, typ kött och liknande, haha! Ja vi får hoppas för det bästa!

Hur länge jobbar han? Haha ja, men typ 3-4 timmar räcker för mig, haha :D

Tack så mycket! :)

Katja sa...

Det är inte ofta jag steker, jag kör det mesta ungsstekt för det sköter sig självt i princip, bara för mig att passa äggklockan, hähä.

Han jobbar skift, så när han jobbar förmiddag/eftermiddag så jobbar han från 06 till 15, och när han jobbar eftermiddag/kväll så jobbar han från 14 till 00 på natten :-) Innan dess så jobbade han natt och det var verkligen inte roligt för då umgicks man knappt nånting trotts det att man bodde ihop på grund av två olika dyngsryttm.

Dock så har vi ett självförsörjnings-projekt på gång vilket innebär att vi ska försöka jobba under och för oss själva, mycket av det handlar om att bli så ekologiska som möjligt, dra ner på utgifter, stödja så lite onaturliga verksamheter som möjligt och odla vår egen mat.

Sen har jag haft egna tankar om att kunna ge bort mat eller plantor från vår odling, helt gratis, för en god gärnings skull. Och kanske hitta någon som jag kanske kan sammarbeta med på ett eller annat sätt utan att blanda in pengar. Som tjänster och gentjänster. Än så länge är den biten bara tankar, men det planeras mer noggrant sen när man fått fart på allt det andra först :-)

Icewolf sa...

Haha, vi har inte ens en äggklocka! Vi använder mobilen haha ^^

Åh wow ja. Min pojkvän har praktik från 10:00 till 18:00. I början kändes det tråkigt att han skulle jobba så sent, men det gick bra. Dagen gick fortare än väntat :)

Åh odla egen mat? Det låter intressant :) Skulle vara nice att odla sina egna tomater och sallad. Grönsaker är ju ändå rätt dyrt nu...

Och sista idéen låter ju trevligt! ^^