fredag 2 mars 2012

Goodbye World of Warcraft, hello Tera!

Denna helg ska bli en toppenhelg!

För imorgon kommer mina föräldrar på besök och dels så kommer jag och min sambo börja spela ett nytt online rollspel!

Och det spelet heter Tera Online, eller som det egentligen heter "The Exiled Realm of Arborea". Det är ett koreanskt MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game) som egentligen släpptes runt 2010 i Korea, men ska nu släppas i Europa och USA nu i Maj.


Jag var rätt så skeptiskt mot spelet då man först fick se trailern. Alla tjejer i spelet såg så slampiga ut och hade inte mycket till rustningar. Men tyvärr är det ofta så i spel. Kvinnor i spel ska ha så litet kläder/rustning på sig för att se sexiga ut och locka manliga spelare. Och en annan fånig grej är att alla kvinnorna i spelet har bröst som guppar. I typ alla spel idag så har kvinnliga spelkaraktärer bröstfysik vilket gör att brösten kan guppa och se allmänt vattenballongaktiga ut när de rör på sig. Väldigt fånigt, men nödvändigt tydligen.


Jag tycker det är lite fånigt då alla manliga karaktärer i spel har alltid heltäckande rustningar på sig och ser allmänt coola ut. Men aja, jag försöker att ta det med en nypa salt. Men det är såklart fortfarande rätt störigt. Men då brukar jag tänka att kvinnor som inte har så mycket rustning i spel är redan så bra på att undvika att bli skadad så att de inte behöver mer skydd. Så, kvinnorna är bättre än männen på att skydda sig! ;)

Det som nu lockar mig är hur spelet ser ut och hur det spelas. Jag älskar stilen i spelet och grafiken. Och hur man slåss i spelet är också nytt för just online rollspel. I vanliga online spel som t.ex. World of Warcraft, så måste man klicka på en massa knappar för att attackera en fiende. T.ex. knapp 1 för en normal attack, knapp 2 för en special attack o.s.v. I Tera är det mer rakt på sak. Man ska bara sikta och slakta så att säga. Det blir mer hack and slash typ av attacker. Vilket är bra för jag älskar att bara kunna slakta!

Tera har inte direkt släppts än, men det är i ett stadie som kallas för Beta. Det är nästan klart och spelutvecklarna låter folk som oss testa på att spela för att se om allt flyter på bra o.s.v.

Klockan 15:00 öppnar servern och vi i Europa kan få testa på att spela. Sedan nästa helg är det USA som kommer att få spela och sedan nästa helg vår tur igen. Så kommer det att hålla på tills spelet är redo att släppas, vilket är i Maj.

Snart kan vi få spela! Längtar! Det ska bli kul! Det finns så många coola raser att spela som, men jag kommer nog att börja spela som en ras som kallas för Elin. Söta små tjejer, som egentligen är naturandar, som har djur öron och svansar.


Vi slutade även att spela World of Warcraft förra året. Det blev trist till slut och alla i vårt guild lämnas oss i sticket för en annan guild. Och det kändes ingen mening att fortsätta. Så hejdå World of Wacraft, det var kul så länge det varade! Tera kommer att vara så mycket bättre!

Inga kommentarer: