torsdag 29 november 2012

Det går segt att uppdatera sin blogg, dels för att jag oftast inte har något kul att skriva om och dels för att jag är för lat, haha.

Har precis blivit klar med att städa lägenheten och sedan vid fyra är det dags att tvätta! Annars blir det väl lite spel som gäller. Min sambo är på jobbet och allt går väldigt bra för honom där!

Idag fick jag dock ett brev från socialen. De vill att jag ska gå på ett möte nästa vecka angående ett jobbutbildnings grejs-i-mojs, som de senare kommer att tvinga en att jobba med något kommunalt arbete. Det där med att jag skulle gå på InOpus är inte längre aktuellt då socialen tycker att detta är viktigare. Så ja, jag är nervös och har som vanligt ångest. Jag har vetat sedan en tid tillbaka att socialen ville sätta mig på en sådan kurs och efter det var jag minst sagt nere i ett par dagar och satt bara och slökollade på tv för att jag hade så mycket i tankarna om vad som komma skall. Efter ett tag lyckades jag tränga bort tankarna och vara som normal igen. Dock idag, när jag fick brev inför mötet, så känner jag hur tankarna och känslorna sakta smyger sig tillbaka i skallen igen. Jag har verkligen ingen lust att gå på detta här, då jag redan vet vad jag vill göra! Jag vill ta kurser och studera något. Men jag kan inte, då jag är inskriven hos Arbetsförmedlingen. När jag tog upp detta med min handläggare så sa hon att när jag blir antagen till kurserna så skriver hon ut mig från AF och så kan jag därmed inte få pengar.

Som tur så jobbar min sambo nu och vi väntar bara på att han ska få lite fler timmar, så att vi klarar oss på hans inkomst. Vi vet inte när dock... Jag hoppas på att det blir i slutet i december eller runt januari. Min stackars gubbe försöker hela tiden lugna mig och säga att allt kommer att gå bra och att det alltid har gjort det. Det har visserligen gått bra hittills, men jag litar verkligen inte på socialen.

Jag hatar verkligen vuxenlivet! Och jag har aldrig någonsin haft så här mycket tankar och ångest i hela mitt liv! Hade det inte varit för min sambo som stödjer mig, så hade jag verkligen inte klarat av vardagarna.

Ska gå till mötet nästa vecka och se vad socialen har tänkt sig. Dock är jag rädd att man kanske blir tvungen att välja någon inriktning som man vill gå på, när man börjar på sin jobbutbildning.

Åååh! Kill me someone!

Inga kommentarer: