onsdag 13 februari 2013

Har möblerat om!

Denna veckan har det varit mycket grejer att fixa. Förra veckan så bestämde jag och sambon för att möblera om lite, vi ville flytta ut datorerna från sovrummet in till vardagsrummet. Jag gillar att ha datorerna inne i sovrummet, det är väldigt mysigt. Men nackdelen är att det blir så sjukt dammigt därinne, just att rummet är relativt litet och att det är mycket möbler därinne. Plus att när min sambo sitter inne i vardagsrummet och spelar och jag i sovrummet, så blir det endel skrikande fram och tillbaka när vi frågar varandra saker. För att gå fram och tillbaka, haha.

Så, i måndags börjde vi att flytta omkring på möblerna. Tanken var bara att flytta in skrivborden med datorerna och inget annat. Men såklart så eskalerade alltihopa, haha. Vi flyttade omkring på allt i vardagsrummet. Tv'n och soffan står annorlunda nu och våra datorer står längst inne i rummet där vi hade soffan innan. Och det blev verkligen mysigt! Nu när jag spelar eller surfar på min dator, så kan jag se på medans sambon spelar. Och det som är skönast, att det inte kommer att bli lika dammigt, då det är större yta härinne. Det kunde bli dammigt inne i sovrummet bara efter en timme efter man hade städat. Och nu är sovrummet bara till för att sova i!

Det känns fortfarande lite ovant med möblerna, men det lär gå över snabbt!

Inga kommentarer: