måndag 23 juni 2014

Alltid denna ångesten

Vilken trevlig sommar, eller hur? ;) Lagom med sol, regn och kyla! Böjar nu snart kännas som höst, härligt! Tror dock inte att det är så många som håller med mig här i Sverige, haha!

Har haft en härlig helg och sambon har varit ledig sedan torsdagen, dock är han på jobbet idag igen. Det var ju även midsommarafton i fredags, men vi firar inte midsommar, så vi var bara hemma och såg på film och spelade och hade det allmänt mysigt

Trots jag har det bra här i fina Småland med min älskade sambo, så kan jag ändå inte skaka av denna rejäla ångest och dåliga samveten som jag allt som ofta får. Vi bor ju en bra bit ifrån våra familjer som bor i Skåne och försöker besöka dem så ofta det går. Men jag känner att det inte är nog och får alltid sjukt med dåligt samvete eftersom vi inte åker ner tillräckligt ofta. Det är inte att vi inte vill åka, men ofta räcker inte pengarna till eller så ska min sambo jobba på helgen. Man skulle ju kunna lösa detta genom att flytta närmare och vi har själva pratat om detta ganska ofta. Men det känns samtidigt lite jobbigt då jag älskar Växjö och trivs väldigt mycket här. Och ifall vi hade flyttat, så måste vi hitta nya jobb, ny lägenhet o.s.v. i en ny stad.

Min stackars sambo får jämt trösta mig och lugna ner mig, haha. Säger att jag inte ska oroa mig och inte ha dåligt samvete. Men jag kan inte hjälpa det! Det är klart att man saknar sin familj, och de saknar mig. Man vill ju vara där när det händer saker som kalas o.s.v. Och känner mig alltid så taskig som måste tacka nej till olika kalas. Man är lite orolig att folk kanske tror att jag inte vill komma alls, vilket såklart inte är sant.

Aja, man får se vad som händer i framtiden...

Inga kommentarer: