tisdag 10 juni 2014

Denna "underbara" värme!

Idag är det varmt, sjukt varmt. Jag tror det ligger lite över trettio direkt i solen. Det var även riktigt varmt igår. Det är alltså för varmt! Jag veeet att jag tjatar om detta i tid och otid, men jag kan inte hjälpa att tjata! Blir bara så innerligt trött på denna "fantastiska" värmen och alla som dyrkar den. Jag har inget emot sommaren. Sommartiden är mysigt. Dock så ska värmen ligga runt 20 för att vara perfekt för mig. Är det över 26 så blir det för mycket. Jag märker att jag får oftare ont i huvudet, jag blir yr och tänker inte klart. Jag blir svettig för minsta lilla. Jag kan inte heller gå på mitt promenadband, som jag använder varje dag, utan att dränkas i svett. Man har liksom inget sug att göra något alls. Helst vill man egentligen bara stanna kvar i sängen tills det har blivit mörkt.

Det är så synd att man inte kan ogilla sommaren och värmen utan att folk blir provocerade. "Men va? Gillar du inte värmen?? Du måste ju vara helt störd i huvudet!". Man får ju helst inte tycka olika!

Som tur visar väderappen på min telefon att det ska bli regn imorgon. Jag hoppas att det stämmer!

Inga kommentarer: