måndag 2 juni 2014

Nya glasögon!

I torsdags förra veckan, så kunde jag äntligen hämta mina nya glasögon! Det var lite skumt med nya och speciellt med nytt utseende då jag var van vid smala bågar som inte syns så mycket. Dessa är tjockare och känns mer nördiga.

Dessa har inte heller sådana gummi pluppar som stöd, det har bara plastkanter. Innan jag fick testa glasögonen, så var jag lite skeptiskt till sådana utan gummi pluppar (vad de nu kallas) men när jag provade dem så kändes det inte så speciellt. Dock nu när jag har haft glasögonen i ett par dagar, så tänker jag åka till Specsavers för att få dem fixade lite. Jag tycker att glasögonen glider snabbt ner hela tiden och jag får hela tiden trycka upp dem igen. Tänkte att det kanske också kan bero på att nässtödet är bara i plast och inte i gummi som ger den lite mer friktion. Men ska i alla fall åka till Specsavers idag och fixa, så få vi se ifall det blir bättre.

Toodles!

Inga kommentarer: