söndag 29 juni 2014

Är nöjd med vår Nintendo 3DS!

Har nu haft vår Nintendo 3DS sedan i fredags. Har spelat på den mycket! Jag är väldigt, väldigt nöjd med den. Vi köpte som sagt XL versionen som har 90% större skärm än den vanliga Nintendo 3DS'en. Den har också längre batteritid. Så köpte vi även till "Animal Crossing New Leaf", så man har något att spela. Dock, så var min sambo så gullig att överraska mig med ännu ett spel! I torsdags, när han kom hem från lite ärenden, så överraskade han mig med "Nintendogs + Cats"! Ett annat spel som jag länge velat ha. Älskar honom så mycket! ♥




3D'n funkar också väldigt bra, trots att min syn är inte den bästa, speciellt när jag ser 3D på bio. Men på 3DS'en funkar det lite bättre. På höger sida om skärmen sitter en liten volymknapp, som man själv kan justera 3D-effekten. Man kan även stänga av 3D'n helt och hållet, då det inte är rekommenderat att sitta för länge och titta på 3D-bilder.

Det som också är lite trevligt är att Nintendo 3DS'en har en inbyggd stegräknare. Vissa spel, som t.ex. "Nintendogs + Cats" använder sig av stegräknaren. Man kan "gå på promenad" med sin hund i spelet, igenom att pausa spelet och sedan är det bara att gå. Ju längre man går, så får man bättre presenter i spelet till sin hund, plus jag  även får lite motion, så det är ju lite win-win!

Jag gick på en liten promenad innan och när jag kom hem, så stod det på skärmen att jag hade gått tusen steg och så fick jag en present och min hund var ju så klart glad av promenaden.

Såg också en kanin på min promenad!


Den satt och mumsade i sig lite gräs och skuttade omkring. När jag försökte gå lite närmare för att få en bättre bild, så skuttade den in i buskarna.

När jag kom hem, så satte jag mig i köket för att spela lite "Animal Crossing New Leaf". Lite söndagsmys :).


Det nya "Animal Crossing" spelet är riktigt mysigt. Jag har spelat alla spel som har släppts och varje utgåva blir bara mysigare och mysigare!

Nästa spel till vår Nintendo 3DS blir förhoppningsvis "Tomodachi Life" eller "Pokémon X". Lite andra spel vore också trevligt, som diverse "Super Mario" spel och sedan så klart "Legend of Zelda"

Inga kommentarer: