onsdag 20 augusti 2014

Sista tandläkarbesöket nästa månad

Nästa månad så är det sista gången för mig att fixa tänder hos tandläkaren! Skulle egentligen redan ha fixat detta. Men förra gången då vi skulle till tandläkaren så skulle vi dit vid tolv, så både jag och min sambo låg och pömsade länge i sängen. Sedan runt tio var det någon som ringde hela tiden. Eftersom vi inte svarar på nummer vi inte kände, så svarade vi ej. Drygt kanske, men man kan aldrig veta vem som ringer, haha. Sedan förstod min sambo att det måste vara tandläkaren och svarade och japp, det var dem. Tydligen så skulle jag ha varit där vid tio tiden, haha, men låg och sov hemma istället. Jag tyckte det var riktigt skumt då jag minns att jag skrev ner det korrekta tiden på almanackan. Tydligen inte. Så det blev ingen tandläkaren för min del den dagen, på både gott och ont. Skönt att slippa, men samtidigt så ville man få allt överstökat. Sedan fick vi en ny tid, den 11 September.

DÅ blir det den sista tandläkarbesöket för min del! Skönt! Måste även erkänna att jag som hade en sådan tandläkarskräck innan, känner mig mycket bättre till mods när jag ska dit. Visst, det är fortfarande lite obehagligt då och då, speciellt när de ska kolla tänderna med den där krokgrejen... *ryser*

Jag har även en tand, min ena hörntand som ser lite skum ut. Jag misstänker att den har frätskador. Emaljen verkar vara borta från ytan. Den är ganska matt till skillnad från de övriga tänderna och just mellan hörntanden och framtanden, så verkar en liten bit av tanden ha fräts bort eller något och man kan liksom få in en liten bit av nageln in BAKOM hörntanden. Det är ganska läskigt. Jag misstänker att tanden har blivit så av två saker: Har slarvat med att använda plackers och borstat tänderna en kort tid efter att jag har druckit/ätit något syrligt. Och all läskdrickandet, antar jag.

Så, jag ska fråga tandläkaren om tanden nästa gång jag är där. Förra gången jag frågade om tanden, då jag hade en helt annan tandläkare, så trodde hon att jag pratade om att jag gnisslade tänderna och att jag ville ha tandskydd. Jag är ganska socialt inkompetent, så fast att hon hade sjukt fel om vad jag pratade om, så kunde jag inte rätta henne, haha. Men ett tandskydd vill jag också ha! Då jag gnisslar tänderna enligt min sambo. Så nästa gång får jag vara lite tydligare. Men, jag tycker att tandläkaren borde ha sett tanden under första undersökningen förra året, då hon kollade tänderna. Hon kanske inte tyckte att tanden var något problem? Hursomhelst, ska ändå fråga när jag ska dit!

Inga kommentarer: