fredag 8 augusti 2014

The Sims 4 Create A Sim Demo

Jag har fått demot till "The Sims 4 Create A Sim"!!! Eller ja, egentligen var det min sambo som lyckades få den, men vi säger att jag fick den! ;)

Så, EA har gett ut koden till demot till folk helt på måfå, vilket egentligen är riktigt dumt, då många har blivit helt utom sig eftersom de inte fick demot. Men det sägs att demot ska släppas för alla på tisdag nästa vecka, då det är Gamescom. Det får man hoppas!

Så ja, nu har jag äntligen fått känna på hur det är att skapa simmar i The Sims 4. Nu har de ju slopat sliders, så nu måste man klicka och dra på simmens kropp för att förändra utseendet. Jag har varit så nyfiken på hur det känns att skapa simmar på det sättet och igår kunde jag äntligen få testa själv! Jag skulle stänga av min sambos dator och innan det så passade jag på att kolla hans Origin konto, där demot ska visas upp ifall man nu har haft tur att få den. Jag loggade in och såg att han hade fått demot! Jag upprepade "Omg, omg, omg!" för mig själv hela tiden, skuttade upp från stolen och sprang in till badrummet där gubben stod och duschade. Jag stod där och hoppade upp och ner och skrek: "Du har fått Create A Sim demot!!!" Sedan skuttade jag tillbaka till datorn och installerade det.

Efter ett tag så fick jag äntligen spela det. Man kändes sig som ett barn på julafton. Det skulle klickas överallt, pillas, undersökas. Och sedan bestämde jag mig för att skapa mig själv. Att sitta där och dra i olika delar av simmens kropp kändes ganska skumt i början, det kändes lite segt. Jag hade gärna sett att det var liiite snabbare, men jag antar att det är en vanesak. Eftersom jag är en nybörjare på The Sims 4 version av skapa en sim, så hade man ingen aning vad man sysslade med, haha. Liksom, varför kan jag inte dra upp ögonbrynen, varför kan jag inte pilla på den där saken? Men efter ett tag, så visade det sig att man fick ändra vinkel på simmen för att få tillgång till olika punkter. Det blev hela tiden en aha upplevelse. Ahaaa, det är så det funkar! Haha.

Så nu har jag skapat mig som sim och är väldigt nöjd. Man kan spara sig sim igenom att lägga upp den på nätet så att alla kan ladda ner den och när spelet släpps så kan man bara ladda ner sin sim och genast börja spela. Men hur kul är det? Jag ska göra om min sim när spelet släpps. Det lär finnas mer kläder då och plus att man kan förbättra utseendet.

Jag tänkte lägga upp bilder på hur jag har sett ut i olika The Sims spel genom tiderna!

Eftersom jag inte har några screenshots från första The Sims, så måste jag hitta min likelse på Google!

Phew, det var svårt att hitta simmen som jag brukade spela sim i första The Sims. Då kunde man ju bara välja olika ansikten och kläder. Men just denna ansiktet hade jag alltid i The Sims. Dock så hade jag andra kläder.
Simmen i mitten brukade vara mitt utseende it ettan.
Sedan bär det sig åt till The Sims 2. Jag har haft lite olika utseende där, men eftersom jag spelar The Sims 2 just nu, så är det så här jag ser ut.

Okej... hade en himla massa bilder som jag hade tagit när jag har spelat The Sims 2, speciellt i åtanke att lägga upp dem här senare. Men nu är alla borta! Hmm...

Var tvungen att starta upp spelet och ta en ny bild på min sim.


Sedan efter ett tag, så släpptes The Sims 3. Där har jag också haft lite olika utseende, men jag har tyvärr inte sparat så många bilder. Denna är på min allra första The Sims 3 sim.


Och nu, hur min sim kommer att se ut i The Sims 4....

Ta-daa!


Är väldigt nöjd med hut min sim ser ut! Längtar så innerligt att få spela hela spelet som snart släpps i September!

Inga kommentarer: