onsdag 5 november 2014

Promentheus to Alien utgåvan har anlänt!

Igår så kunde vi äntligen gå och hämta vår "Prometheus to Alien" Blu-Ray utgåva hos posten! Som tur så fick vi den i bra skick utan några hack och hål. Dock så hade den yttre lådan, som Blu-Ray utgåvan skickats i, fått några smällar, men som tur påverkade det inte produkten.

Den är mycket mindre än vad jag förväntade mig. Jag trodde den skulle vara lite längre. Det är dock inget som stör, jag blev bara lite överraskad.


Den är väldigt glansig, så det var svårt att ta en bra bild på den. Men fin är lådan i alla fall! Inuti fanns två fodral med alla Alien filmerna (1-4) och extramaterial och sedan i den andra fodralen ingår Prometheus i både 3D och vanlig 2D samt en hel drös med extramaterial!




Det finns totalt nio skivor! Det är mycket filmer och extramaterial för 199 kr. Jag är nöjd! Dock, den enda lilla grejen som jag stör mig på att det finns två utgåvor av denna. Denna svenska och sedan en brittisk version som är samma förutom den innehåller en massa coola prylar, som t-shirts, posters, bilder m.m. Vår utgåva har ingenting förutom filmerna och original priset ligger på tusen kronor... TUSEN! Den engelska ligger på runt sexhundra, har jag för mig.


Detta är vad den brittiska versionen innehåller... Jag vill jättegärna ha den, men nu var jag ändå mest ute efter att ha filmerna på Blu-Ray. Så denna kan vi väl skaffa senare, ifall man hittar den för ett bra pris! Sverige har alltid varit så tråkiga när det gäller begränsade utgåvor... Men aja, annars är jag nöjd med vår!

Det lär nog bli en Alien maraton i helgen!

Inga kommentarer: