tisdag 24 februari 2009

24 Februari

Idag klarade jag och gubben äntligen Dead Space! Och tro det eller ej, jag kan äntligen kolla på när min sambo spelar utan att jag blir illamående :D Vilket är... super!! Var verkligen ledsen innan över att inte kunna se på när min pojkvän spelar spel :( Speciellt skräckspel som jag helst avstår från att spela själv ;) Fast att jag faktiskt har spelat Resident Evil 4 och F.E.A.R. Men just Dead Space var ett av de läskigaste spelet på länge. Det jag gillade väldigt mycket med spelet, förutom storyn, var att saker och ting verkligen inte vad som man själv förväntade sig. När man sitter och tänker: "Han där verkar väldigt misstänksam... han är säkert ond" Så visar det sig vara helt fel, lol. Det är kul med oförsägbara saker :D

På kvällen såg vi också på den animerade filmen Dead Space: Downfall, som var en prequel till spelet, men den var inte så bra. Jag förväntade mig inte mycket av den, men ändå lite mer om allt som hände innan själva spelet, men det var mest såhär: Onda aliens attackerar, pew-pew-pew, lite mer aliens, liiite om vad som egentligen hände, pew-pew-pew, folk som delas på mitten, pew-pew-pew, avhuggna armar, aliens, pew-pew, aliens, lemlästade människor, pew-pew-pew ooooch lite mer aliens, avhuggna människo delar och pew-pew :P Alltså, som vanligt bara göra filmer för att få pengarna rulla in. Alltså gör dem såhår: Tar titeln Dead Space gör en animerad film som ser ut som har gjorts på 10 minuter, släng in lite monster, en tuff brud med stora bröst, blod och action, och sedan liite av storyn. Känns som en våldtäkt på ett bra spel. Men såklart, folk måste tjäna pengar, så vad gör dem? Det är bara att ta nåt som folk tycker är bra och koka ihop allt och voila! En film som gud glömde! Okej, jag kansker överdriver lite, filmen var okej, men inget mer :P Inte värt att använda pengarna på i alla fall.

Inga kommentarer: