måndag 9 februari 2009

9 Februari

Igår var jag och Micke på bio i Malmö för att se Disney's nya film Bolt. Dumt nog har SF bio i Växjö inte fått in Bolt på engelska, så vi bestämde oss för att se den i Malmö och även i 3-D. Att se den i 3-D var väldigt coolt och en underbar filmupplevelse. Dock har jag sett vissa korta filmer i 3-D innan, men det var första gången som jag såg en långfilm i 3-D :) Vi fick sånna svarta solglasögonliknande brillor, som man sedan kunde slänga eller vad man nu ville med dem efteråt. Men vi sparade våra, till framtida behov hehe. Det var Micke's första riktiga 3-D upplevelse (om man inte räknar med Shrek 3-D som han också har sett), och det var kul att höra honom småskrika när saker verkade komma emot honom på filmen, haha ;) 3-D effekterna var awesome, och det kändes verkligen som om man var med i filmen. Och allt var även i HD kvalitet, så man kunde se alla som hårstrån på Bolt och andra.
Filmen var faktiskt väldigt bra, för att vara en av Disney's egna datoranimerade filmen lyckades dem faktiskt att göra en väldigt bra och underhållande film. Jag är rätt så anti-disney a la animerade filmer, men Bolt lyckades faktiskt att ändra mig lite. Eller tja, Disney's andra animerade filmer suger, men denna var över förväntan :) Älskade även Bolt's och katten Mitten's design. Så söta! Märkte också att backgrunderna var handmålade, vilket faktiskt var en nice kombination av datoranimation och tradionellt målat.
Synd att inte SFbio i Växjö har Bolt på engelska, annars hade jag gärna velat se den igen :)

Inga kommentarer: