torsdag 17 september 2009

Animal Crossing!

Just nu har jag återigen hamnat i ett spelberoende, och denna gången är det Animal Crossing till Nintendo DS! Det hade legat uppe i hyllan ett tag och jag bestämde mig för att spela lite och kolla till min stad där, och vips, så är man återigen beroende av speljäveln! :D Det är så kul och underbart! Bara att strutta runt i spelet och fixa småsaker som t.ex: fiska, jaga insekter, gräva upp fossiler m.m.! För er som inte vet vad Animal Crossing är: Det är ett sorts simulator spel som handlar om dig, och du har precis flyttat in till en stad. Där köper du ett hus, och måste betala tillbaka lån till en tvättbjörn som heter Nook. Sedan i småstaden finns det andra djur, som också bor där, som man kan prata med och hjälpa m.m.! Det går inte riktigt att förklara, det enda jag kan säga att det är ett riktigt underbart och mysigt spel! :D Första kom till Gamecube, men sen senare kom det en annan version till Nintendo DS, som heter Animal Crossing: Wild World, som jag tycker är den bästa av dem två. Men nu för ett tag sen släpptes även ett nytt Animal Crossing spel till Wii! Och det måste jag bara skaffa sen! :D

Inga kommentarer: