torsdag 17 september 2009

Idag tränade jag och Micke på Idrottshuset! I och med vi går med i en jobbkurs så erbjuder dem friskvård, och äntligen frivillig friskvård, eller ja mer eller mindre. Man kan välja antingen att simma, styrketräning, gå promenad m.m. Så denna veckan bestämde vi oss för att styrketräna. Gratis träning liksom! ;) Så när vi väl var där spelade vi lite badminton, tills två gamlingar kom och schasade bort oss och sa att dem hade bokat banan... *mummel mummel* Så med det gick vi ner och bestämde oss för att styrketräna lite. Dock var stället rätt litet och det fanns inte så mycket att välja mellan. Men jag och Micke testade på steppmaskinen (eller vad den nu heter) litegrann. Efter det bestämde jag mig för att cykla lite på motionscykeln. Så vi tog på 100 kalorier och sen brände jag på :D Alltså jag brände hela 100 kalorier! Haha, ett mirakel! Jobbigt var det, men det kändes bra efteråt att veta att man har bränt bort onödiga kalorier. Efter det tränade Micke lite och jag började trappa lite på steppmaskinen. Och efter en timme åkte vi hem. Och snacka om att man svettades efteråt. Så det var riktigt skönt att duscha av allt.

Så nu städar jag och Micke lite bara, och ska äta lite sen. Och senare ska vi troligtvis spela lite WoW! :D

Inga kommentarer: