lördag 5 september 2009

Nu har jag haft mina nya hörapparater i några dagar! Skulle egentligen uppdaterat min blogg och skrivit om dem då jag fick dem, men orkade inte :D Men i alla fall, nu har jag dem och det är skönt att höra som vanligt igen! Dem är lite mer high-tech än mina gamla och med det innebär lite nyare funktioner. Ett exempel är om det finns mycket höga ljud i närheten så typ sänker hörapparaterna ljuden. Men jag gillar inte alls denna funktionen =/ Det känns väldigt obehagligt när hörapparaterna försöker balansera ljuden och håller på att sänka och ha sig. Och det räcker med att Micke sitter bredvid och pratar och då sänker dem ljudet... Bleh! Nästa gång vi åker in till sjukhuset tänker jag fråga om det går att ta bort, för jag tycker inte att det behövs. Så just nu ar jag mina hörapparaterna på tredje inställningen, vilket är en inställning man kan använda om man är i ett bullrigt område eller om man vill kunna höra folk prata tydligare. Där blir i alla fall inte allt ljud helt psycho.

Annars händer det inte så mycket här. Vi spelar mycket Super Mario Galaxy, som äger fett! Men vi spelar även en massa WoW :) Men jag kan inte spela på min dator, för just nu är den verkligen helt mongo! Innan fixade Micke datorn genom att dammsuga processorn och även sätta på ny fryspasta, vilket verkade hjälpa. Så datorn funkade i några dagar, och jag tänkte: Yes!! Den funkar äntligen!! :D Men så en dag när jag spelar WoW, så segar allt sig och datorn börjar starta om sig självmant... Sen när man försöker starta om den själv så kommer den till när den laddar vid Windows flaggan, sen startar den om igen... =__= Den går bara att starta igenom felsäkert läge... Och nu när vi har skaffat en nytt grafikkort, hårddisk och en ny nätaggregat, så måste det vara nåt fel på själva moderkortet. Den är ju trotsallt rätt gammal :P Så vi får ta och skaffa en ny... *suck* Alltid ska det vara nåt fel med min dator, haha.

1 kommentar:

Ina sa...

hm hm har du ikke glemt någet? ;0)