lördag 9 juni 2012

Alien maraton

Efter att vi har sett "Prometheus", så blev man väldigt sugen att se om alla "Alien" filmerna. Så just nu kör vi med en maraton. Igår såg vi den första "Alien" filmen från 1979. Jag älskar verkligen filmen, den är så sjukt bra. Och jag anser också att "Alien" är tidslös. Trots att filmen är från sen 70-tal så känns filmen relativt ny tycker jag. Och Ripley, som är spelad av Sigourney Weaver är så sjukt bra! Jag älskar henne verkligen. Det är synd att det inte finns lika många kvinnliga filmkaraktärer likt henne. Det finns såklart, men ingen kan mäta sig upp till Ripley.

Det lustiga är att spelet "Metroid" är baserad på "Alien". Och såklart är Samus Aran baserad på Ellen Ripley. Hade det inte varit för "Alien" så hade det inte funnits någon "Metroid" eller Samus.

1 kommentar:

Ze66oX sa...

Alien hmmm fina minnen av dem filmerna fast 4an va inge vidare om man jämnför med 3 första filmerna.
metroid ? halva skallen på dig är nog bara metroid =/

men som sagt så är 70-80 filmer bäst idag suger det mesta filmerna (min åsikt)