söndag 24 juni 2012

Idag är det söndag och min sambo ska komma hem igen efter att ha snabbt varit nere på besök hos sin familj men även för att hämta bilen. Har ingen aning vilken tid han kommer att vara hemma, men jag antar att det blir runt sex eller sju.

Jag har städat rent lägenheten och slängt en massa sopor. Så allt är fint tills han kommer hem! Lucy har även saknat honom. Igår så gick hon i hallen och väntade på att han skulle komma hem. Till sist så tröttnade hon att sitta i hallen och sen gick hon och lade sig för att sova.

Hon var även riktigt sjukt jobbig imorse. Hon var hungrig och gick runt i sängen och luktade på mig för att sedan hoppa upp i fönsterkammen och tugga på blomman, som hon vet att hon inte får. Sen reser jag mig upp för att säga till och såklart ska hon fara ut ur rummet som en raket och ut i köket och förväntar sig få mat. Hon testar sina gränser genom att slänga ner saker på golvet och klättra på ställen hon inte får. Dum som jag är så reagerar jag och säger till. Jag borde ignorera henne. Katter är ju som små barn och kan jävlas på en massa sätt bara för att de vet att man ger dem uppmärksamhet *suck*

Nu sitter jag här med blött hår och väntar på att det ska torka lite. Efter det ska jag nog spela lite Skyrim!

Inga kommentarer: