måndag 2 juli 2012

Skönt att ha bil igen

Jag skulle egentligen skrivit en massa inlägg förra veckan och berätta om vår nya bil. Men seg och lat som jag är så blev det inte av!

I alla fall! Min sambo kom hem igen söndagen den 24 Juni, tillsammans med bilen. Den är liten och söt fast behöver lite städning både inne och utanpå. Det var sjukt skönt att kunna köra till affären och handla. Det är visserligen inte särskilt långt till Willy:s härifrån, men när man har handlat mycket så blir det tungt och jobbigt att gå hem. Speciellt om det är jättevarmt på sommaren eller jättekallt på vintern.

Det är även skönt att veta att man kan ta bilen ner till sin familj istället för att åka tåg.

Annars har det inte hänt så mycket här. Allt är lugnt och skönt!

Dock i fredags så började jag få ont i högra sidan av magen. Först kändes det som det vore äggstockarna som gjorde ont, men senare kändes smärtan längre upp. Sen i lördags kändes det lite mer som om man vore gasig i magen. Det gjorde lite ont i sidan och även runt magen. Dock började min sambo att prata om njursten och då blev man nojjig som fan. Jag blir alltid lätt nojjig! Det räcker med att jag känner en skum känsla i bröstet så blir jag rädd och börjar tänka på bröstcancer och liknande, haha.

Så jag kollade upp njursten på google och såg att symptonerna liknande mina. Men många skrev om intensiv smärta men det hade jag inte. Sen igår kändes det lite bättre, men smärtan som innan satt i sidan av kroppen var nu nere vid livmodern eller liknande. Det gjorde bara ont i fall man tryckte där.

Och idag känns det knappt, förutom lite på vänstra sidan om kroppen istället. Jag har ingen aning om man borde ringa vårdcentralen. Igår tänkte jag att jag skulle ringa ifall det fortfarande gjorde ont på samma sätt som det gjorde igår. Plus att jag hatar att ringa folk!

Aja, vi får se vad som händer. Nojjig som jag är så istället för att tro att det är njurstenar så börjar jag att nojja att det är cancer och annat sjukt som känns därnere haha. Jag börjar bli värsta hypokondrikern.

Inga kommentarer: