tisdag 31 juli 2012

Åhh, så skönt det är när det regnar! Hela förra veckan var så varm och äcklig och i helgen var det verkligen kvavt. Men igår och idag så har det varit svalt och skönt. Hoppas att det kommer att vara så länge till!

Annars var helgen trevlig. Jag och min sambo spelade Tera tillsammans och sen såg vi även på film. Vi såg "The Fly II", och det var den första gången som vi både såg den. Den var väldigt bra, dock inte lika äcklig som första filmen, men alla effekterna i uppföljaren var riktigt grymma. Åh vad jag älskar gamla skräckfilmer! Så mycket bättre än dagens!

2 kommentarer:

Katja sa...

WOW, det var läääängesen jag såg den här nu, tror inte jag fick sett hela dock! Nämnde dessa för min sambo häromveckan att det vore kul och se på lite gamla filmer, som denna då tillexempel :-)

Det känns lite speciellt med gamla filmer känner jag, det får mig och tänka på att allt var så annorlunda förr.

Icewolf sa...

Det är alltid kul att se gamla skräckfilmer. Älskar filmer som: The Thing, Childs Play, Alien, Gremlins m.m. Finns så många bra! :D

Ja precis! Och alltid efter man har sett en gammal skräckfilm så får jag alltid sådana underliga känslor efteråt. Speciellt när eftertexterna börjar rulla, så sitter man där och tänker på hur filmen var och allt, haha. Och många skräckfilmer på den tiden hade en sådan speciell musik i slutet, ibland lät det lite tragiskt eller läskigt muntert. Dagens skräckfilmer brukar ha mycket rockmusik och dylikt, inget som verkligen passar filmer.

Tyvärr finns det inte heller så många lyckade skräckfilmer nuförtiden heller, tycker jag. Dock älskar jag dessa mer lågmälda filmerna som Paranormal Activity, Blair Witch Project m.m. Jag älskar verkligen dessa övernaturliga filmer! Övernaturliga filmer är dem som verkligen skrämmer upp mig då det andra nya skräckfilmerna mest funkar som äckelfilmer, haha.