fredag 3 augusti 2012

Såg nya Batmanfilmen igår...

Igår var jag och min sambo på bio och såg "The Dark Knight Rises", den tredje och sista filmen i Christopher Nolans Batman trilogi! Och vilket slut det blev på den! Riktigt bra! *klappar*

Jag var dock en smula skeptisk till att börja med just när det kom till Catwoman och Banes utseende. Jag tyckte att Bane såg för vanlig ut i sin rock och mask och Catwoman såg lite trist ut. Men nu när man har sett filmen har jag ändrat mina åsikter endel. Bane var sjukt grym! Älskade verkligen hans röst, som fick mig att tänka direkt på Sean Connery, haha. Catwoman var också väldigt cool, även dock Michelle Pfeiffer i Tim Burtons Batman Returns är min favorit som Catwoman!

Dock alltid när man ska gå på bio så finns det endel saker jag stör mig något otroligt på! Och det är folk som pratar och folk som inte kan släppa taget om sina mobiler. Dock som tur var det inte så många som pratade under filmen. Men innan filmen börjar visas det ju trailers och trots att det visas trailers så pratas det så enormt i salongen. Man kan inte ens höra vad folk säger på filmduken! Visst får folk prata, men de ska alltid prata så sjukt högt! Jag pratar också ibland med min sambo innan filmen börjar, men det är rätt tyst. De som pratar mest är såklart tjejerna. De pratar som om jorden skulle gå under och de pratar högt! Skrattar högt gör dem också.

Och sedan, dessa jävla mobiler! Jag är så sjukt irriterad på att folk är så besatta i sina mobiler att de inte ens kan stänga av dem under filmen. Var ett par bredvid mig som skulle kolla sin facebook då och då. Jag har aldrig ens min mobil med till biografen, för det behövs inte liksom. Enda anledningen vore nog att kolla klockan, om ens det. Jag önskar att man inte kunde använda sina mobiler i biosalongen, typ att de inte går att starta alls därinne, det vore riktigt grymt.

Aja, som tur var det ingen som störde under filmen denna gången :).

Filmen är än så länge den bästa filmen som jag har sett på bio i år!

1 kommentar:

Ze66oX sa...

vill också se den filmen på bio men ha ingen å ta med mig å se den känns lite sorglig å gå på bio ensam men jag få tanka ner den när det kommer ut som dvd.