söndag 26 augusti 2012

Borås Djurpark!

Det var en härlig dag på Borås Djurpark och det var riktigt fint väder! Det var första gången för både jag och min sambo att besöka djurparken och det är definitivt den bästa som jag har besökt här i Sverige, än så länge i alla fall! Skånes Djurpark är självklar också väldigt fin :). 

Djurparken var riktigt fin och mysig och hade jättemånga olika djur som jag inte har sett i andra parker. Alla djuren hade också väldigt stora och fina inhägnaden. Många av djuren sov tyvärr när vi väl kom dit, så man missade vissa. Men som tur gick vi en snabb extra runda innan vi åkte därifrån och fick tillsist se alla djuren vi inte kunde se innan. Dock, tyvärr, så fick vi inte riktigt en bra titt på hyenorna där. Jag har aldrig sett hyenor på riktigt förr, så jag var rätt ivrig för att se dem. Men när vi väl kom till deras inhägnad så såg vi bara en som sov i ett hus långt bort. Sen efter vi hade åkt därifrån så åkte vi till Burger King och åt lite mat!

Tog en hel del bilder, haha. Jag ska lägga upp vissa av dem här senare!

Inga kommentarer: