torsdag 30 augusti 2012

Åhh, är så trött på Arbetsförmedlingens olika spontana påhitt!

Idag skulle jag alltså gå till AF eftersom de hade en anordningsmässa där som de ville man skulle titta på. Så jag åkte dit då, med tanken att jag troligen inte kommer att hitta något som intresserar mig och sedan skriva på frånvarolistan och sedan hem igen. Men när jag kom dit, så fanns det ingen mässa! En kille kom fram till mig och frågade om jag skulle till mässan och jag svarade ja och sedan sa han att det var på baksidan av Arbetsförmedlingen, i en annan lokal då. Det stod inget på pappret som jag fick igår att jag skulle till ett viss ställe. Sen när jag väl kommer dit, så frågar en man ifall jag skulle med på informationsmötet till mässan. Då svarade jag "Ja." av ren instinkt utan att egentligen veta vad som pågick. Sen kom jag in till en sal där det satt trettio pers och bara blängde på mig. Sedan när jag satte mig så satt jag och tänkte: "Vad fan! Det stod inget om något möte på pappret igår!" På mötet så förklarade de om fas 3 och vad det innebar, sedan efter ett par minuter så var det slut och alla gick ut i hallen där alla anordnare fanns. Jag som var helt förvirrad hur man skriver ner sin frånvaro gick och frågade en äldre dam. Hon sa att på pappret som jag fick, så var man tvungen att skriva ner namn o.s.v. och vilken anordnare man har valt. Sen frågade jag henne vad händer ifall det inte fanns något som intresserade mig, så sa hon: Du måste välja något! Jag bara: Jaha? Det stod även på pappret igår att ifall jag inte väljer något så väljer min handläggare något åt mig.

Så jag gick runt där, helt förvirrad och förtvivlad om vad jag skulle göra. Jag ville inte välja något just nu men var tydligen tvungen eftersom det pappret som jag skulle skriva ner på ansågs vara en frånvarolista. Åhh! Blir så trött på sånt här skit! Dock som tur så hade ett företag som heter InOpus (där min sambo har varit de senaste månaderna) en liten bås där. Jag tänkte att jag hellre går på InOpus än de andra företagen som inte intresserar mig det minsta! På InOpus är det mycket med datorer och så. Antigen kan man jobba med datorer eller webdesign. Så jag gick till dem då och fick dem att skriva på mitt papper.

Sedan efter det kände man sig som skit igen. Helt förtvivlad och tvungen att göra saker man egentligen inte vill, men gör det ändå. Ända sedan förra veckan har det bara dukit upp en massa skit som har gett mig ångest. Och när man väl blir lugn igen så kommer det nåt nytt från AF som stressar upp en! Och en annan grej som jag är nervös för att min handläggare kanske skickar mig till InOpus innan fas 3 börjar, bara för att. Det är ju tre månader innan jag börjar på fas 3 och det vore skönt att få njuta av den sista tiden innan man börjar. Vi får se vad som händer...

Dock som tur så ska min sambo söka till ett städ/vaktmästarjobb och ringde dem idag och frågade om diverse grejer angående om jobbet. Hon som han pratade med verkade väldigt positiv tills hans inställning och på måndag ska han på arbetsintervju. Om han får jobbet så blir allt bara hur bra som helst! Jag kan sluta på AF och börja på någon utbildning kanske och allt känns så mycket bättre utan Arbetsförmedlingens ögon som jämt håller koll på allt!

Hoppas att allt blir bra...

Inga kommentarer: