torsdag 16 augusti 2012

Ännu en visdomstand...

Ugh, en tredje visdomtand har bestämt sig att det är lägligt att växa ut just nu...! Jag har två som redan är utväxta och som inte har ställt till med övriga problem, som tur. Men nu börjar den tredje, som ligger på ovansidan av käken, att växa ut och det gör ont! Jag är så kluven... jag vet att man bör åka till tandläkaren och kolla upp tänderna ifall det ska bli problem. Men mina två klarade sig bra. Denna nya gör ont, precis som de två andra gjorde i början, men jag har även ont i halsen, vilket jag inte vet ifall det är tanden som har roligt eller ifall det bara är halsont som kom sådär lägligt.

Jag har ingen aning hur den nya tanden ligger. Jag har testat att känna på den, men det är lite sådär omöjligt att själv ta reda på. Mina två första såg relativt sneda ut i början när de växte, men nu ligger dem rakt. Så jag undrar... ifall de två första ligger rakt, är det möjligt för resten av tänderna att också ligga rakt? Jag hoppas verkligen att så är fallet!

...


Åhh! Jag borde egentligen gå till tandläkaren! Om jag inte hade haft en sådan skräck för dem! Plus så är jag rädd att de tycker att tanden bör dras ut med detsamma eller något. Plus så har vi inte råd med tandläkaren för tillfället... Jobbigt!

Inga kommentarer: