fredag 22 juni 2012

Glad Midsommar!

Trevlig midsommar allihop!

Vi firar dock inte midsommar, det är inget viktigt för oss. Och hur kul är det att vara ute och dansa runt midsommarstången i ösregnet? ;) Vi är hellre hemma och myser! Vi har ätit lite god mat och ätit glass. Vi skulle haft jordgubbar också, men har ännu inte fixat några. Det får bli sen! Efter midsommar är jordgubbarna väl också lite billigare. Dyrast som vi har sett var 40 spänn! Helt sjukt! Bara för att de vet att folk köper dem till vilket pris som helst.

Imorgon ska även älsklingen min åka iväg till sin familj. Det är så att hans mamma har varit så snäll och köpt en bil till oss! En billig dock, men väldigt fin. En Skoda Felicia från 90-talet. Hon tyckte att vi behövde en, så att vi kunde komma på besök oftare, haha. Annars måste vi åka tåg var eviga gång, vilket blir tröttsamt men även dyrt. Så han åker tidigt imorgon och är hemma igen på söndag. Jag hade gärna följt med så jag även kunde besöka min familj snabbt, men ingen kan ta hand om Lucy, så jag är tvungen att vara kvar här. Men det är ingen fara! Nu när vi snart har bilen, så kan vi äntligen besöka våra familjer oftare! Just nu träffar jag min familj som oftast tre gånger på ett år, vilket känns så sjukt trist. Man får dåligt samvete att man missar så mycket därhemma och så klart så saknar jag dem alla. Det ska bli så sjukt skönt att bara kunna ta bilen och åka iväg istället för att vänta på tåg och för att sedan byta tåg, usch.

Det blir väl att festa loss hemma sen! ;) Vem vill komma?

Haha, nej det blir knappast någon fest. Jag som ogillar fester och allt vad som tillhör. Jag är mer den lugna typen som hellre stannar hemma och spelar tv-spel, ser på film eller ritar. Det slår alla fester! Det blir väl lite myspys i soffan med en film och godis!

Inga kommentarer: