torsdag 7 juni 2012

Nu har vi sett Prometheus!

Så igår åkte Viggo hem! Man saknar honom lite, men det är samtidigt skönt att äntligen få det rent här hemma! Senare på kvällen åkte vi till bion för att se på "Prometheus"!

Filmen handlar om två troende forskare, Elizabeth Shaw och Charlie Holloway som letar efter vem som skapade oss människor och har i flera länder hittat hieroglyfer som ser exakt likadana ut och alla visar en man som pekar upp mot rymden. De båda tror att det är en invitation som leder till dem som skapade oss. Så de båda forskarna och ett gäng besättning åker ut till dem planeter som syns i hieroglyferna. Efter att ha sovit i två år så är de äntligen framme och ska landa på planeten. Väl där blir det inte riktigt som de hade tänkt sig...

Det är svårt att skriva om den här filmen utan att avslöja för mycket! Så det här lilla får räcka, haha.

"Prometheus" är en film som man antingen kommer älska eller hata, eller nåt mitt i mellan. Både jag och min sambo tyckte att den var riktigt bra. Tycker att filmen visar en massa intressanta saker och bidrar verkligen en hel del till "Alien" universumet. Vi båda har haft djupa diskussioner om filmen och nu är man jättesugen att se om den! De är många som ogillar filmen för att den lämnar en massa luckor öppna och tycker att den är helt ologisk o.s.v. Jag själv gillar när man själv får tänka till i filmer och gissa sig till vad som hände eller hur det hände o.s.v. Jag tycker att det blir kul att diskutera med min sambo då!

Nu var filmen även i 3D. Den var filmat helt i 3D så det såg verkligen jättesnyggt ut! Nog en av de bästa filmerna som jag har sett i 3D. "Prometheus" och "Avatar" är helt klart de två snyggaste 3D-filmerna. Jag gillade även designen i filmen.

Den enda som jag kunde önska mig att filmen var lite mer läskig. Och att musiken var mer stämningsfullt. Men annars älskade jag den verkligen! Jag längtar efter att få se om den någon dag!


Inga kommentarer: